Poradi sitovek v systemu

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Wed Jun 8 07:07:32 CEST 2011

> FreeBSD detekuje sitovky v tom poradi, v jakem jsou umisteny na
> sbernicich.

Ano, k tomu se nabizi otazka, jak je vlastne pak detekuje deska - nicmene to bude asi ruzne co vyrobce, to jiny pristup.

> Sitovku si muzes prejmenovat jak budes chtit (ifconfig name ...).
> Otazka
> ovsem je, podle ceho chces poznavat kterou chces prejmenovavat na co.
>
> FreeBSD tak daleko, aby dokazalo precist popisky, kterymi konektor
> opatril vyrobce (a ktere jsou z buhvijakeho duvodu jinak nez jak by to
> odpovidalo zapojeni uvnitr) jeste neni.

No, nejde mi o popisky, jak jsem psal. Jde mi o to, ze v BIOSu odpovida poradi sitovek tomu, jak je to napsane na desce a od toho se i odviji to, ze prvni sitovka umi boot ze site (v tomto pripade jej umi po dodatecnem zapnuti i sitovka druha).

> Rozeznavat je podle MAC jsi take zamitnul.

Ano, protoze mam diskless image a MAC se meni. Pravda, mohu podle mac sitovky, ze ktere nabootuji, menit konfiguraci, coz bude asi bohuzel ta cesta v pripade, ze deska nebude umet bootovat i ze druhe sitovky.

> Takze me trochu unika, podle ceho ty sitovky rozeznavas ty - a doufam,
> ze mi nereknes, ze prectenim popisky na krabici. Protoze je ti asi
> jasne, ze v takovem pripade softwarove reseni tveho problemu
> neexistuje.
>
> Ale jestli fakt ty konektory rozeznavas jen podle napisu, ktere jsou na
> nich, jeden napad bych preci jen mel. Popadni fix a prepis popisky na
> krabici tak, aby odpovidaly poradi karet na sbernicich a tedy poradi, v
> jakem je FreeBSD zdetekuje. Dnes jiz klasickymi slovy Horace Badmana:
> "Jak primitivni, ale jak ucinné!"

Tak podle teto stupnice jsem uz mirne pokrocily :-). Podle popisku to beru jen napoprve, pak podle toho, jak mi to najde system, prohazu kabely. V tomto pripade jsem pak jeste koukl do BIOSu, abych zjistil, jestli nahodou ta druha sitovka neumi taky boot ze site, coz umela.

Radek