Poradi sitovek v systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 7 23:06:34 CEST 2011

Radek Krejča wrote:
> Deska, na ni 2 onboard sitovky oznacene NIC1 a NIC2. FreeBSD urci jako em0 NIC2 a em1 NIC1, tedy obracene.

FreeBSD detekuje sitovky v tom poradi, v jakem jsou umisteny na sbernicich.

> Lze nejak cislovani zmenit
 > Potrebuji obecne reseni, pojmenovani sitovek na zaklade mac muj
problem bohuzel neresi.

Sitovku si muzes prejmenovat jak budes chtit (ifconfig name ...). Otazka
ovsem je, podle ceho chces poznavat kterou chces prejmenovavat na co.

FreeBSD tak daleko, aby dokazalo precist popisky, kterymi konektor
opatril vyrobce (a ktere jsou z buhvijakeho duvodu jinak nez jak by to
odpovidalo zapojeni uvnitr) jeste neni.

Rozeznavat je podle MAC jsi take zamitnul.

Takze me trochu unika, podle ceho ty sitovky rozeznavas ty - a doufam,
ze mi nereknes, ze prectenim popisky na krabici. Protoze je ti asi
jasne, ze v takovem pripade softwarove reseni tveho problemu neexistuje.

Ale jestli fakt ty konektory rozeznavas jen podle napisu, ktere jsou na
nich, jeden napad bych preci jen mel. Popadni fix a prepis popisky na
krabici tak, aby odpovidaly poradi karet na sbernicich a tedy poradi, v
jakem je FreeBSD zdetekuje. Dnes jiz klasickymi slovy Horace Badmana:
"Jak primitivni, ale jak ucinné!"