Poradi sitovek v systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 8 09:49:01 CEST 2011

Radek Krejča wrote:

> Ano, k tomu se nabizi otazka, jak je vlastne pak detekuje deska

To je jednak vec autora BIOSu. Ten obvykle spousti jednotlive ROM kody v
poradi "od nejnizsich adres". Druhak je to vec toho samotneho ROM kodu,
ktery je na karte.

> Ano, protoze mam diskless image a MAC se meni

Mozna porad bloudim v problemu, ktery mas. Takze tam mas stroje tohoto
typu - dobre, BIOS tu kartu cisluje jalo prvni, FreeBSD jako druhou - no
tak pro tuhle situaci a hardwarovou konfiguraci priprav jadro a
konfiguraci OS - a jedem.

Nebo tam mas stroje ruznych hardwarovych konfiguraci a nektere se
chovaji tak jak poposujes a jine jinak ?

No to mas hned dve moznosti jak to resit - jednak priznat, ze mas
heterogenni prostredi a resit to tak - stejne, jako bys vedle tech
svejch stroju s Intelkam mel jine stroje, ktere v sobe maji Realteky. Ty
taky budou potrebovat jinou konfiguraci a mozna i jine jadro.

PXE s heterogennim prostredim pocita - v ramci startu v DHCP dotazu
predava UUID systemu, takze pocitaci posles tu spravnou konfiguraci,
ktera se tyka toho konkrentiho hardwaru.

Prave tak bys to tedy mohl resit tady - jeden hardware ma konfiguraci
pripravenou na to, ze sit je na em0, druhy, jiny, ze sit je na em1.

Pochopil jsme ale, ze ty bys rad fakt, ze mas hardwarove heterogenni
prostredi rad nepriznal (nejmene z hlediska PXE) a rad bys to resil az
prostredky OS po nastartovani jadra. I to by nemelo byt nemozne - jednak
i tam mas k dispozici UUID, ktere ti umozni rozeznat az konkretni
pocitac, jednak, kdyz budes mit nahrany SMBIOS tak v kernelovem
environmentu muze byt pouzitelna identifikace typu desky (ruzne hardwary
bys tak rozeznaval podle typu desky)

A nebo ti jde "jen" o to, aby to fungovalo at uz sitovy kabel strcis do
kterekoliv sitovky ? V kernelovem environmentu by po booru melo byt neco
jako boot.netif.hwaddr= - coz je MAC sitovky, ze ktere doslo k
bootovani. K MAC uz snadno najdes jmeno, pod kterym sitovku OS detekoval
a pak uz zbyva jen si prave tuhle sitovku prislusne nakonfigurovat.