Instalacia /lang/php5 na /www/apache22

Vitezslav Novy vnovy at vnovy.net
Wed May 25 21:16:13 CEST 2011

On 05/25/11 20:24, Ivan Dolnák wrote:
> Ahoj,
>
> uz davnejsie som s php nepracoval, snad od dob verzie 4, ale teraz ide
> skor o spravnu instalaciu. Chcel by som vas poprosit o nakopnutie
> spravnym smerom, nakolko ide o trivialnu vec. Presiel som riesenia,
> ktore ponuka google, ale nedopracoval som sa k uspesnemu koncu.
>
> Chcel by som jednoduchu vec. Nad instalovany apache22 z balickov,
> doinstalovat php5. Viem, ze php5 z balikov standardne nema podporu
> znamu ako Apache module.
>
> Po uprave configu v /usr/ports/lang/php5 som pridal volbu "apache
> module", nasledovne:

> [...]

Postup vypada OK, v posledni dobe jsem takto nekolikrat bez problemu
instaloval.
Ale je zvlastni, ze nebyl nalezen soubor
/usr/local/sbin/apxs, ktery je soucasti package apache22.

Doporucuju zjistit, jestli ten soubor je soucasti nainstalovaneho baliku
apache22

# pkg_info -L apache\* | grep apxs

Jestli je, ale pritom na disklu neni, tak reinstalovat apache.

Jestli neni, tak je to nejaky divny balik

v.