Instalacia /lang/php5 na /www/apache22

Ivan Dolnák ivan.dolnak at gmail.com
Wed May 25 20:24:22 CEST 2011

Ahoj,

uz davnejsie som s php nepracoval, snad od dob verzie 4, ale teraz ide
skor o spravnu instalaciu. Chcel by som vas poprosit o nakopnutie
spravnym smerom, nakolko ide o trivialnu vec. Presiel som riesenia,
ktore ponuka google, ale nedopracoval som sa k uspesnemu koncu.

Chcel by som jednoduchu vec. Nad instalovany apache22 z balickov,
doinstalovat php5. Viem, ze php5 z balikov standardne nema podporu
znamu ako Apache module.

Po uprave configu v /usr/ports/lang/php5 som pridal volbu "apache
module", nasledovne:

[X] CLI        Build CLI version
[X] CGI        Build CGI version
[ ] FPM        Build FPM version (experimental)
[X] APACHE     Build Apache module
[ ] AP2FILTER   Use Apache 2.x filter interface (experimental)
[ ] DEBUG      Enable debug
[X] SUHOSIN    Enable Suhosin protection system
[ ] MULTIBYTE  Enable zend multibyte support
[X] IPV6       Enable ipv6 support
[ ] MAILHEAD   Enable mail header patch
[ ] LINKTHR    Link thread lib (for threaded extensions)

ale dostavam nasledujucu spravu:

# make install clean
/usr/local/sbin/apxs: not found
"/usr/ports/Mk/bsd.apache.mk", line 329: warning:
"/usr/local/sbin/apxs -q MPM_NAME" returned non-zero status
===>  php5-5.3.6 : Your apache does not support DSO modules.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/lang/php5.

Podla nasledujúceho vypisu, vsak podpora modulov v balicku apache22 zapnuta je:

# httpd -l
Compiled in modules:
  core.c
  prefork.c
  http_core.c
  mod_so.c

Budem vdacny za akekolvek tipy. Pravdepodobne mi unika nejaky detail.

Vopred vdaka.

Ivan