GRUB2 a FreeBSD - upresneni + pokusy

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Fri Apr 22 13:07:02 CEST 2011

> Zrejme nejaka copy&paste error, protoze tebou popsana konfigurace tohoto
> pokusu je do posledniho pismenka stejna jako u predchoziho (pokud mi
> neco neuniklo), ale hlasis uplne jiny vysledek.

Ano, uniklo, obdobna zalezitost, ale zkousel jsem zde ahci. Zkopiroval jsem
po jeho vymazani ;o)

> Kdyz delas "prohledavani prostoru reseni" nemel bys menit vic parametru
> soucasne. Doted jsi ladoval /boot/kernel/kernel a root byl /dev/ar0,1,a
>
> A tady jsi zmenil soucasne oboji.
>
> Jestli ma nejaky pokus s nahranim /boot/loader smysl, tak ten pri kterem
> na nastaveni 'root' nesahnes.

Prisel jsem konecne na zpusob, jak přinutit Grub2 nacist FreeBSD tak, jak
to chci ja, nikoliv jak si to predstavuji vyvojari GRUB.

menuentry "FreeBSD, Primary Boot Environment ordinal test" --class freebsd
--class bsd --class os {

        insmod ufs2
        set root='(/dev/hd0,1,a)'
        search --no-floppy --fs-uuid --set 4dad96ad553bd910
        kfreebsd /boot/loader
}

Kde fluid lze zjistit jednoduse pres /sbin/glabel status

GRUB ma proste stale sve male musky.

Honza