GRUB2 a FreeBSD - upresneni + pokusy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 22 13:59:17 CEST 2011

On 04/22/11 13:07, Jan Dušátko:
> Prisel jsem konecne na zpusob, jak přinutit Grub2 nacist FreeBSD tak, jak
> to chci ja, nikoliv jak si to predstavuji vyvojari GRUB.

> GRUB ma proste stale sve male musky.

Otazka je (skutecne otazka, ja to nezkoumal natolik, abych mel jakykoliv
predbezny odhad odpovedi) jestli by scriptovanym nativnim /boot/loader
neslo dosahnout nejmene tehoz co pozadujes - a s mensim rizikem "broken
after upgrade" (at uz systemu nebo GRUBu). Nativni loader je preci jen
nativni loader ...

V podstate je tam jedina klicova podotazka - zda ten scriptovaci jazyk
ma mechanismus umoznujici neco nekam zapsat. Vyrozumel jsem, ze "vyber"
bootovani je stavova zalezitost neb primarne chces nabootovat "totez co
minule" (coz vyzaduje schopnost nekam poznamenat co bylo minule). Pokud
tohle jde, pak by uz nic dalsiho nemelo branit "nativnimu" reseni tveho
problemu.