GRUB2 a FreeBSD - upresneni + pokusy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 22 12:17:38 CEST 2011

On 04/22/11 11:49, Jan Dušátko:
> /boot/loader standardne interpretuje nasledujici soubory
> 	/boot/device.hints
> 	/boot/loader.conf
> 	/boot/loader.conf.local

Ono je to trochu jinak.

/boot/loader je v podstate interpret jazyka Forth rozsireny o podporu
nekterych specialnich funkci a to co primarne interpretujr je script v
tomto jazyce:

/boot/loader.rc

ten si natahne dalsi veci a ano, ve vysledku se nakonec zabyvaji i temi
tebou zminenymi soubory.

Tim chci rict, ze prestoze "loader" je loader, jeho chovani je navysost
konfigurovatelne. Muzes si napsat vlastni script, ktery bude delat
(skoro) cokoliv si zamanes.

> Jeste doplnim par pokusu a jejich vysledky

Nekolik variant se spolecnym jmenovatelem:

>          kfreebsd                /boot/kernel/kernel
> Ignoruje /boot/loader.conf a /boot/loader.local

Musi - /boot/loader nebyl zavolan

>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/acpi.ko
>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/if_tun.ko
>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/ichsmb.ko
>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/ipmi.ko
>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/ichwd.ko
>          kfreebsd_module_elf     /boot/kernel/zfs.ko

> nenacte se acpi a ichsmb

Tohle je patrne nejaka interni zalezitost grubu a problem s tim hlavnim
problemem spise nesouvisejici. Jak uz vyse zmineno, Grub neznam, takze
ani netusim, jestli si vubec "by design" mysli, ze zvladne nahrat vic
nez jedne modul, pripadne, zda je toto ta spravna syntaxe jak toho
dosahnout.

> menuentry "FreeBSD, Primary Boot Environment kernel environment&  module
> Zhavaruje pri inicializaci, nenajde disky

Zrejme nejaka copy&paste error, protoze tebou popsana konfigurace tohoto
pokusu je do posledniho pismenka stejna jako u predchoziho (pokud mi
neco neuniklo), ale hlasis uplne jiny vysledek.

> menuentry "FreeBSD, Primary Boot Environment ordinal test" --class freebsd
> --class bsd --class os {
>
>          insmod ufs2
>          set root='(/dev/hd0,1,a)'
>          kfreebsd /boot/loader
> }
>
> Spusti se loader a ten nedokaze najit diskovy prostor.

Kdyz delas "prohledavani prostoru reseni" nemel bys menit vic parametru
soucasne. Doted jsi ladoval /boot/kernel/kernel a root byl /dev/ar0,1,a

A tady jsi zmenil soucasne oboji.

Jestli ma nejaky pokus s nahranim /boot/loader smysl, tak ten pri kterem
na nastaveni 'root' nesahnes.