Problemy se stabilitou serveru

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Mar 20 18:06:35 CET 2011

Ahoj

> > - /boot/loader.conf:
> > vm.kmem_size="2G"
> > vfs.zfs.arc_max="128M"
> > vfs.zfs.txg.timeout="5"

No, 2 GB je fakt malo, ZFS = zrout pameti, cim vic, tim lip. Ja to ladil na 8.1 sveho casu jsem tu narikal a nakonec mi pomohlo nastavit
vfs.zfs.prefetch_disable=0
vm.kmem_size="6000M"

Budu ted varit trochu z vody, protoze si to uz nepamatuju, jak jsem k tomu dosel, ale co si tak pamatuji, tak bylo nekde psano, ze vm.kmem_size muze byt klidne vetsi nez fyzicka pamet - to mi nefungovalo a nasel jsem, ze by mela byt mensi. No a pak jsem proste ladil, do kdy to nespadne. Ja mam bohuzel desku, ktera zvladne jen 8GB (setril jsem na fileserveru :-))) a proste jsem si rekl, ze pro system a aplikace potrebuji max 2GB, tak jsem to takhle strelil.

> V prvni rade bych na FreeBSD 8.2 zkusil zrusit veskery tuning a nechat
> to bezet s vychozima hodnotama. Autotuning na 8.2 uz je docela
> odladeny.
> A kdyz uz nejaky tuning zavadet, tak spis pro zlepseni a ne omezeni. Na
> stroji s 12GB RAM bych kmem_size urcite neomezoval na 2GB a ARC na
> ubohych 128MB.

Sveho casu na 8.1 na ten autotuning hrozne po netu nadavali a prave vypinali prefetch a menili vm.kmem_size. Jak je to v 8.2 nemam zdani, po zkusenostech s prechodem na 8.X radu, se kterou nejsem uplne spokojen, uz do noveho systemu nechodim a drzim se toho, co mi funguje - to jen tak mimo.

> A co se toho rebootu tyce - nevim, jestli bych to svadel na ZFS, me se
> tohle nedeje a to mam na backup serveru jeste starsi verzi. Treba je
> "jen" slaby zdroj a pri zatezi dojde k poklesu napeti na nektere vetvi
> restartu systemu.

No, jak na 8.2 nevim, ale na 8.1 se mi to presne chovalo tak, jak pise Gabriel. Vyhoda byla, ze jsem to mel na cem testovat, mel jsem 60GB soubor, ktery spolehlive server restartoval. Po nastaveni vm.kmem_size se to dit prestalo a od te doby nemam sebemensi problem a nemohu si ZFS vynachvalit - pravdou nicmene je, ze po serveru mam pozadavek drzet co nejvice dat s temer zadnymi naroky na rychlost, takze v tomto smeru jsem zadnou aktivitu nevyvijel. Take jsem neresil zatim zadne problemy, pak uvidime, jestli se muj nazor nezmeni.

Radek