Problemy se stabilitou serveru

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 20 17:25:42 CET 2011

Gabriel wrote:

> Zatez
>
> Dekuji za podnety.
>
> Momentalne mam nastaveno k ZFS toto:
>
> - /boot/loader.conf:
> vm.kmem_size="2G"
> vfs.zfs.arc_max="128M"
> vfs.zfs.txg.timeout="5"
>
> - /etc/sysctl.conf:
> vfs.zfs.txg.write_limit_override=1073741824
> vfs.zfs.zil_disable=1
>
> Nevim zcela jiste, jestli to jsou optimalni hodnoty a po netu nachazim
> ruzne navody s ruznym nastavenim (nekdy si navzajem odporujicim), tak je
> dost komplikovane se v tom zorientovat.

Tak tohle jsou ale hodne zastarale hodnoty, doporucovane pro ZFS nekde
kolem verze FreeBSD 7.1
V prvni rade bych na FreeBSD 8.2 zkusil zrusit veskery tuning a nechat
to bezet s vychozima hodnotama. Autotuning na 8.2 uz je docela odladeny.
A kdyz uz nejaky tuning zavadet, tak spis pro zlepseni a ne omezeni. Na
stroji s 12GB RAM bych kmem_size urcite neomezoval na 2GB a ARC na
ubohych 128MB.

Zajimave doporuceni ohledne tuningu systemu pro ZFS je treba zde
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-stable/2011-February/061642.html

Ale opet to neplati univerzalne, zalezi na workloadu. Jeremy je
napriklad odpurcem prefetche, v jeho testech vykazuje horsi rychlost a
odezvu systemu, ale nekdo jiny s jinym workloadem ma s prefetchem treba
50% narust rychlosti. Takze je potreba vyzkouset.

A co se toho rebootu tyce - nevim, jestli bych to svadel na ZFS, me se
tohle nedeje a to mam na backup serveru jeste starsi verzi. Treba je
"jen" slaby zdroj a pri zatezi dojde k poklesu napeti na nektere vetvi a
restartu systemu.

Mirek