Problemy se stabilitou serveru

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sun Mar 20 16:25:55 CET 2011

> Ano, setkal, je potreba poladit pamet pro ZFS, zejmena vm.kmem_size
>
> Ta automatika tam nefunguje dobre, padalo mi to presne, jak pisete.
Zatez
> bez problemu, ale jen jsem tam poslal 60GB zalohu a smytec.

Dekuji za podnety.

Momentalne mam nastaveno k ZFS toto:

- /boot/loader.conf:
vm.kmem_size="2G"
vfs.zfs.arc_max="128M"
vfs.zfs.txg.timeout="5"

- /etc/sysctl.conf:
vfs.zfs.txg.write_limit_override=1073741824
vfs.zfs.zil_disable=1

Nevim zcela jiste, jestli to jsou optimalni hodnoty a po netu nachazim
ruzne navody s ruznym nastavenim (nekdy si navzajem odporujicim), tak je
dost komplikovane se v tom zorientovat.

Ten server se bezne pres den pri transferech nerebootne, i kdyz presouvam
zalohy o nekolika desitkach GB, pouze me to prerusi ten transfer s touto
hlaskou:
"Read from remote host <host.tld>: Connection reset by peer
lost connection"

Rebooty se stavaji primarne v noci pri backupu databaze, ale je to nahodny
jev, tedy nestava se to kazdy den, spis tak kazdy 3./4. den.

Mate nejake doporucene nastaveni, nebo vypocty, jak se k rozumnemu
nastaveni dopracovat? Nerad bych varil z vody.

Dekuji,
Gabriel