Zalohovaci media

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 13 01:35:22 CET 2011

Miroslav Prymek wrote:

> Zas takovou velkou citlivost (investice SATA-eSATA kabel+eSATA suplik cca tisicovka) jsem nemyslel :)
> Spis by mohlo byt obtizne firme s deseti lidmi vysvetlit potrebu paskove knihovny za dvacet tisic...

> Tak to je pro me nova informace - doted jsem si myslel, ze ten radic musi nejakym zpusobem hotplug "umet"
> - aby se v pripade odpojeni nejak nezblaznil.
>
> Takze to je blbost a hotplug je (pod FBSD a za podmnky umount a detach) jakykoliv sata radic? A to jenom
> v principu, nebo i realne?

atacontrol detach / atacontrol reinit / atacontrol attach provede v
podstate to same, co by se radicem udelal kernel pri bootu, takze by to
"melo" zafungovat a najit nove pripojeny disk za behu systemu. Overit na
konkretnim radici si to musi kazdy sam. Me tohle funguje na Sun Fire
X2100 M2, kde jsem to zkousel mockrat - zamerne, protoze ve starsi verzi
FreeBSD (nejaka 6.x) to koncilo panicem, ale to byl bug v kernelu a ne
problem radice. Ten radic je oficialne hotswap jen pro Windows (ani pro
Linux, ani pro Solaris oficialne neni hotswap podpora), ale v novejsich
verzich FreeBSD (7.x), mi vzdy stacilo udelat atacontrol detach, vyndat
disk, vlozit disk, atacontrol attach a bylo to - bez panicu.

Mirek