Zalohovaci media

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 13 00:38:59 CET 2011

On 03/12/11 23:12, Miroslav Lachman:
> Miroslav Prymek wrote:
> odpojoval / pripojoval disky i na klasickem SATA radici, stejne je vzdy potreba
> atacontrol detach. Dan v jinem mailu pise, ze s AHCI driverem by to
> nemuselo byt potreba, ale to jsem nezkousel

Vsak ja psal, ze ani ja se neodvazil ;-)

> se disk musi predem aspon odmountovat.

Nemuselo by ... (ten podminovaci zpusob je podstatny).

AHCI specifikace podporuje "about to remove" udalost (presneji - oni
tomu rikaji "Device mechanical presence status"). A ma standardni
mechanismy jak tuhle udalost dorucit operacnimu systemu. I preruseni
kvuli tomu zpusobi, pokud si OS preje.

Schazi nam dve veci - takove mechanicke provedeni "supliku", ktere
umozni tento signal generovat (napriklad pro vyjmuti je nutne odemknout
zamecek nebo "vyklopit packu" - to znamena "uzivatel se chysta zarizeni
vyjmout").

Pak uz staci jen aby ovladace zareagovaly a vyvolaly "umount".

Nanestesti, vetsina "supliku" proste timto spinacem vybavena neni. A
neni to jedina prekazka. Dalsi podstatny problem je, ze ovladace ve
FreeBSD se o zpracovani teto informace ani nepokouseji.

Takze tohle je spis takova teoreticka uvaha na tema "mohlo by to nebyt
potreba, kdyby byl zajem", nez informace, ze "to fakt jde".