Zalohovaci media

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Mar 12 23:12:20 CET 2011

Miroslav Prymek wrote:

> A mas zkusenosti s tim esata hotplugem? Podporuji ho NASy za 5tisic? Da se od toho opravnene cekat vetsi
> stabilita nez od usb popr. firewire? Proc?

Ja nemam zkusenosti s nejakym konkretnim NASem, ono u FreeBSD to neni
ani tak o tom HW, ale o tom, co na to system a tam jsem odpojoval /
pripojoval disky i na klasickem SATA radici, stejne je vzdy potreba
atacontrol detach. Dan v jinem mailu pise, ze s AHCI driverem by to
nemuselo byt potreba, ale to jsem nezkousel, treba ma pravdu a cela
situace bude jeste jednodussi. Nicmene porad plati to, ze se disk musi
predem aspon odmountovat.
Pokud by slo o tu hotplugovost a pritom o neco lepsi kvalitu, nez USB,
tak bych zkusil Firewire, ja s nim driv mel rozhodne lepsi zkusenosti,
nez s USB, ale dneska uz se s timhle rozhranim asi moc externich disku
nedela. A jeste aby byl kvalitni Firewire radic na motherboardu...

> To jo, jeste i molochy typu amanda, bacula,... ale to jsem ted resit nechtel, zaujal me
> Dan s tim nedoporucenim usb.

To nedoporuceni bylo kvuli rychlosti, ono je to u USB okolo 30MB/s a u
eSATA jsme klidne na 100MB/s zapisu na disk.
A jak zminoval Dan dale v mailu, muzes v tomhle malem NASu mit interni
uloziste ze 2x 2TB disku, kam se vsechno "rychle" presune z klientu a
odtamtud to muzes pomalu presouvat na ty externi USB disky, ktere muzes
jednou za 2 tydny odnest. (v jedne male firme to podobne resim - klient
si tam sam rotuje externi USB disky, nosi si je domu)

Mirek