změna velikosti UFS partition

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Mar 12 12:22:02 CET 2011

Vilem Kebrt wrote:
> Pravdu dis, ZFS porad jeste na bsd papa pamet

ZFS vyzaduje spoustu pameti na jakemkoliv OS a nejlepe k velkemu
mnozstvi pameti pridat jeste L2ARC

> a stabilita je cca na 89%,
> tudiz oproti solarisu celkem nizko.

Jak se tohle meri? Na serveru s jaily jsem mel 2 pady systemu za 2 roky,
na fileserveru pro backupy od upgrade na 7.3 zadny. Takze v mem nasazeni
jsem plne spokojenym uzivatelem

[...]

> Kazdopadne da se to uz pouzit, videl jsem na tom rozbehnutej diskovej
> server (vylozene uloziste) a stabilni to bylo. A to prosim byla puvodni
> implementace na 7.2 :)

S tou 7.2 to jeste tak stastne nebylo, 7.3 mi s ohledem na ZFS prijde
podstatne lepsi

> Az se povede vyresit implementaci rootfs, myslim ze to je vhodny
> nastupce UFS.

Myslim, ze do embedded zarizeni to ZFS nikdy nebude nahradou UFS vhodne
- prave kvuli pameti.

Osobne si myslim, ze ty duvody jsou uplne jine, nez jen resizovani
oddilu za behu, spis to bude integrita dat a hromada dalsich zajimavych
featur :)

Ostatne dnes uz je ZFS mirror rychlejsi nez gmirror a novy FreeNAS
zalozeny na FreeBSD 8.x zvlada na gigabitu zapis pres Sambu krasnych
90MB/s na takove male krabicce s Atomem. To jsou cisla, ktera bych jeste
pred rokem necekal ani s UFS...

Mirek