rtld i386 versus amd64

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Feb 22 23:59:35 CET 2011

Dan Lukes wrote:
> On 02/22/11 16:40, Miroslav Lachman:

> Kdyz ta sluzba nebude fungovat, nebude to horsi, nez kdyz bude
> programove vypnuta.

No z meho pohledu je lepsi, kdyz sluzba nebezi vubec, nez aby bezela s
neocekavanym chovanim / vysledkem / poskozenim dat atp.

[...]

> Zalezi kolik stroju mas v provozech, kdy se vypadek ta udelat pouze o
> weekendu v noci a i tak se ta tebe osklive ksichti. Mozna bys zjistil,
> ze rok nema tolik weekendu, abys mohl delat updaty na miste.

Uznavam, ze jich urcite spravuji min nez ty, co je ale u me jasnou
vyhodou je siroke spektrum zakazniku i sluzeb na tech serverech
provozovanych, takze u me jsou naopak i servery, ktere maji o vikendu tu
nejvetsi navstevnost a nejvhodnejsim casem pro upgrade je pondelni rano
:) Tim si muzu podobne zasahy rozlozit do vice dnu oproti tobe (pokud
tedy musis vse delat jen o vikendech v noci)

[...]

> Ja mluvim o tom, ze ten upgrade udela script. To, cos tak pekne popsal
> dvema vetama ja vidim bud' na docela slozite shellovske programovani,
> nebo na dost velky objem dat prenaseny po siti - cast dokonce opakovane.

Ja to tedy jeste v praxi nezkousel, ale ta teorie v hlave mi rika, ze to
nebude zadne slozite shellovske programovani, protoze tomu ja bych se
rozhodne vyhnul, neb ho moc neumim. Ovsem stale je mi blizsi napsat
jednoduchy shellscript, nez z meho pohledu slozity modul pro kernel
(ktery jsi zminoval), ci jine hacky do zdrojaku.

Ale myslim si, ze ten muj zpusob nebude vyzadovat o nic vetsi trafik po
siti, nez tvuj. V obou pripadech potrebujeme na cilovy system dostat
amd64 system, ty ho tam muzes dostat treba jako zdrojaky a pak prelozit,
nebo primountovat NFS s prelozenym a jen udelat installkernel /
installworld. A podobne to bude i v mem pripade s instalaci do swapu,
nebo jineho oddilu - amd64 kernel a world potrebuju nainstalovat jen
jednou, pak ho na misto puvodniho systemu muzu zkopirovat z toho swapu /
jineho oddilu a uz ho nemusim tahat znovu po siti.

> A to nemluvim o tom, ze zdaleka ne vsude mam swap ani o problemech, se
> kterymi se opakovane potykam pri pokusech editovat MBR nebo LABEL na
> "zivem" systemu.

Nepritomnost swapu, nebo jineho oddilu, ktery by se pro tyhle ucely dal
pouzit je prekazou, to je jasne. Nicmene ja takove stroje nastesti nemam
a na vetsine stroju, kde se pouzivaji dnesni velke disky, si nechavam
pro jistotu na konci disku 1GB volneho mista / prazdnou partition, prave
pro pripad, ze bych tam nekdy potreboval delat nejake vylomeniny, i
treba vzdaleny restore po nejake havarii atd.

A editovat MBR / LABEL by ani v mem pripade nemelo byt potreba. Jak uz
napsal Oli, staci editace loader.conf, pripadne prikaz nextboot.

Takze ano, kazdy hledame nejvhodnejsi zpusob pro ty svoje podminky a v
tech podminkach se trochu rozchazime. Jsem rad, ze moje podminky jsou
jednodussi, nez ty tvoje :)

Mirek