rtld i386 versus amd64

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 22 18:46:12 CET 2011

On 02/22/11 16:40, Miroslav Lachman:

> Behem vsech tech vylomenin s ld-elf atd. chces mit v provozu vsechny
> sluzby? To bych se skoro bal tohle risknout.

Kdyz ta sluzba nebude fungovat, nebude to horsi, nez kdyz bude
programove vypnuta. A mimochodem - zatim jsme se vetsim vylomeninam
uspesne vyhnuli. Momentalne drhneme na jedinem vetsim problemu - ze
proklamovana kompatibilita umoznujici beh 32bitovych aplikaci na
64bitovem jadre neni, podle vseho tak univerzalni, jak se tvrdi.

Jo - a pak jeste na tom, ze nikdo zucastnenych nevi jak vlastne presne
funguje ldconfig ...

> Take jsem zvykly na minimalni vypadky jen pri rebootu, ale v pripade
> prechodu z i386 na amd64 bych si dokazal oduvodnit par minut downtime
> navic na to casove okno, po ktere bych provadel nahrazeni puvodnich
> 32bit souboru temi novymi 64bitovymi. (coz by v zavislosti na rychlosti
> disku a jednoho rebootu navic, bylo stejne jen par minut)

Zalezi kolik stroju mas v provozech, kdy se vypadek ta udelat pouze o
weekendu v noci a i tak se ta tebe osklive ksichti. Mozna bys zjistil,
ze rok nema tolik weekendu, abys mohl delat updaty na miste.

> Takze to vase snazeni tady mi prijde jako zbytecne slozite a jen s
> usmevem ho pozoruji z povzdali.

Nepsal jsem posledne, ze jsem nad tim premyslel pri skrabani brambor ?
To neni o tolik vetsi ztrata casu nez "pozorovat a usmivat se" ;-)

Ja nevim, jestli se to podari dotahnout do funkcniho stavu, a popravde
receno, tim myslim takovy stav, abych si ho troufnul skutecne rutinne
pouzivat. Zatim je to spis takove mentalni cviceni pro volne chvile. A
nevim co si z toho odnese kdo jiny, ale ja uz mam par novych poznatku,
ktere sice mozna neuplatnim nakonec pri zadnem upgrade, ale kdo vi, pri
reseni jakeho/ciho problemu kdy budou potreba ...

Ber to tak, ze mam spoustu prace a obcas se potrebuju vytrhnout a
premyslet o necem, o cem zrovna premejslet povinne nemusim. No tak jsem
si vybral tohle. Jo, ano, jasne - mas pravdu - o zenskejch uz jsem taky
slysel. To ale probiram v jiny konferenci. ;-)

> Stale si myslim, ze je proste jednodussi na chvili pouzit swap, nebo
> tmp, kam si hodim system, ze ktereho nabootuji a pak puvodni 32bit
> nahradim 64bit

Ja mluvim o tom, ze ten upgrade udela script. To, cos tak pekne popsal
dvema vetama ja vidim bud' na docela slozite shellovske programovani,
nebo na dost velky objem dat prenaseny po siti - cast dokonce opakovane.

A to nemluvim o tom, ze zdaleka ne vsude mam swap ani o problemech, se
kterymi se opakovane potykam pri pokusech editovat MBR nebo LABEL na
"zivem" systemu.

Nicmene ano, i timhle smerem by reseni mohlo vest.