rtld i386 versus amd64

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Feb 22 16:40:46 CET 2011

Dan Lukes wrote:
> On 02/21/11 14:35, kron24:

[...]

> Pouze zasahem do loaderu. Loader natahuje vzdy partition 'a'.
>
> Cekove se mi to ale az tak moc nelibi - to bude znamenat vypadek
> poskytovanych sluzeb po celou dobu upgrade.

Behem vsech tech vylomenin s ld-elf atd. chces mit v provozu vsechny
sluzby? To bych se skoro bal tohle risknout.

> Ja jsem zatim zvykly spis na to, ze mi stroje co mozna nejnormalneji
> funguji i behem upgrade, globalni vypadky zpusobuji jen restarty - a
> lokalni pak samozrejme restarty jednotlivych sluzeb behem upgrade portu.
>
> Neni to sice bezpodminecne nutne, ale ...

Take jsem zvykly na minimalni vypadky jen pri rebootu, ale v pripade
prechodu z i386 na amd64 bych si dokazal oduvodnit par minut downtime
navic na to casove okno, po ktere bych provadel nahrazeni puvodnich
32bit souboru temi novymi 64bitovymi. (coz by v zavislosti na rychlosti
disku a jednoho rebootu navic, bylo stejne jen par minut)

Takze to vase snazeni tady mi prijde jako zbytecne slozite a jen s
usmevem ho pozoruji z povzdali.

Stale si myslim, ze je proste jednodussi na chvili pouzit swap, nebo
tmp, kam si hodim system, ze ktereho nabootuji a pak puvodni 32bit
nahradim 64bit... zadne upravy ve zdrojacich, psani kernelobych modulu
atd. V ramci rocniho uptime se timhle stejne snizi dostupnost sluzeb asi
tak o setinu promile :)

Mirek