procesy s rozpadleho terminalovaho spojeni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 10 14:21:07 CET 2011

On 02/10/11 14:04, Jan Pechanec:

> 	jak jsem psal ve druhym mailu, po crashi klienta to asi fungovat
> opravdu bude.

Maily jsem precetl, ale stejne tam zustaly nejasnosti - stale si myslim,
ze by to v "prechodnem" stavu nemelo zustat viset prilis dlouho.

Cele je to zavisle na tom, jak rychle server zjisti, ze spojeni je
"mrtve" a zavesi. To by u "restartnuteho" klienta melo byt celkem rychle
- server posle paket, klient posle RST - a je vymalovano.

Dele by to trvalo u "vypnuteho" kleinta - tam by se cekalo na timeout.

V onom threadu resi malinko jinou situaci - klient se odmlcel a server
mlci "prirozene" (protoze nema na co odpovidat). Takze mezi nimi netecou
zadna data - pri tom ale nelze poznat, jestli to je proto, ze nekdo
klienta vypnul, nebo proto, ze proste nikdo nic nemacka na klavesnici (a
server sam nic neposila).

To v nasem pripade bude platit jen do okamziku, nez pouzijes ten watch a
vzniknou data, ktera server zacne klientovi tlacit. Pak uz by
"rozpadnuti" melo byt pomerne rychle, v pripade "RST" varianty dokoncne
takrka okamzite.

Ale nezkousel jsem se vys epopsanou hypotezu overit praktickym testem.