procesy s rozpadleho terminalovaho spojeni

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Thu Feb 10 14:43:56 CET 2011

On Thu, 10 Feb 2011, Dan Lukes wrote:

> On 02/10/11 14:04, Jan Pechanec:

> Maily jsem precetl, ale stejne tam zustaly nejasnosti - stale si myslim, ze by
> to v "prechodnem" stavu nemelo zustat viset prilis dlouho.
>
> Cele je to zavisle na tom, jak rychle server zjisti, ze spojeni je "mrtve" a
> zavesi. To by u "restartnuteho" klienta melo byt celkem rychle - server posle
> paket, klient posle RST - a je vymalovano.

	to mas pravdu - ja to psal z pozice procesu sleep, ktery nic
neposle. Pak dal zalezi na tom, jestli ten klient nabehnul, aby mohl vubec
reset jako odpoved serveru poslat :-)

> V onom threadu resi malinko jinou situaci - klient se odmlcel a server
>mlci "prirozene" (protoze nema na co odpovidat). Takze mezi nimi netecou zadna data
> - pri tom ale nelze poznat, jestli to je proto, ze nekdo klienta vypnul, nebo
> proto, ze proste nikdo nic nemacka na klavesnici (a server sam nic neposila).
>
> To v nasem pripade bude platit jen do okamziku, nez pouzijes ten watch a
> vzniknou data, ktera server zacne klientovi tlacit. Pak uz by "rozpadnuti" melo
> byt pomerne rychle, v pripade "RST" varianty dokoncne takrka okamzite.

	jasne. Ja na to odkazoval hlavne kvuli tomu, ze tam jsou rozdily
mezi BSD a Linuxem/Solarisem, co se tyce terminalu. A obecne je to dost
zajimava oblast.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>