PHP5(2) na 8.1 - problem pri instalacii

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 29 15:02:17 CET 2010

Petr Macek wrote:

> aha, tak ja mam proste celou dobu mylny dojem, ze si seznam zavislosti
> hlida port sam a index se pouziva pouze pro hledani. Nikdy jsem to
> vlastne poradne netestoval, proste s touto spatnou vedomosti ziju a mam
> stesti, ze to funguje (nebo opravdu ten predgenerovany index neni az tak
> dulezity :-)

Ono to takhle v podstate je, pokud udelas treba:

# cd /usr/ports/lang/php5-extensions/ && make install clean

tak se skutecne INDEX na nic nepouzije.
Ale ruzne utility jako pkg_*, portupgrade, portmanager, portmaster atd.
uz ho pouzivat mohou (ale taky ne vzdy, to uz zalezi na vyvojari te
ktere utility a na rezimu, v jakem se pouzije)

Sveho casu jsem si i napsal jednoduchy script, ktery mi je schopen
vypsat stromovou strukturu zavislosti podle nastaveni v /etc/make.conf,
OPTIONS atd. pro mnou vybrany port a ne z INDEXu (kde je to navic v
jedne urovni), takze jsem schopen predem zjistit, jak ktera zmena
options (i na prikazovem radku) ovlivni potrebne zavislosti.

napriklad:

# ~/bin/ports_tree.sh -r lang/php52
lang/php52
     devel/pkg-config
     textproc/libxml2
         converters/libiconv
         devel/pkg-config
     www/apache22
         converters/libiconv
         devel/apr1
             converters/libiconv
             databases/db42
             textproc/expat2
         devel/pcre
         lang/perl5.8
         textproc/expat2

Jak jsem zminoval v predchozim mailu, pouzivam portmaster v takovem
rezimu, kdy INDEX nepouziva a tudiz me drobna nespravnost udaju v INDEXu
nijak netrapi, maximalne budu mit nespravny vypis dostupnych verzi
prikazem pkg_version -vIL =, coz neni zadny problem, staci to "I" vynechat.

[...]

> tak v tomto postupujeme stejne. Obcas me timto prekvapi pkgdb -F (pokud
> ho portupgrade vyazuduje). Ale uz jsem si tak nejak zvykl mit v sytemu
> asi o 10 baliku vic a tolik to nehlidat, nez bych zkoumal kazdou
> nesmyslnou zavislost a rucne to resil. Protoze pri dalsim updatu jsem na
> tom opet stejne.

Na tohle jsem si odmitnul zvyknout a proste jsem prestal pouzivat
portupgrade a presel na portmaster. Skutecne nechci mit v systemu
zavislosti, ktere nepotrebuji a akorat mi mohou zkomplikovat zivot
(nasledne aktualizace atd.)

Mirek