PHP5(2) na 8.1 - problem pri instalacii

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 29 14:22:23 CET 2010

On 11/29/10 13:39, Petr Macek:
> Mam asi 90 BSD. Nemam zadne centralni prekladove pracoviste, ze ktereho bych siril zkompilovane porty. Delam
> kazdy stroj zvlast (ono je to problem, jedu i386, amd64, a jeste verze
> od 5.x do 8.x).

No, ja mam [678].x-R/i386 a 8.x-R/amd64 - furt je daleko snazsi udrzovat
ctyri stroje, nez - ja vlastne ani nevim kolik.

> Ono do nedavna nebyl problem aktualizovat kazdy stroj
> zvlast, proste jsem pustil update a vetsina dobehla v poradku, rucne
> jsem opravil 1-3 porty a bylo to.

No, predstava, ze na devadesati strojich vkladam do konfigurace OpenSSL
"WITH_MD2=YES" me ani trochu nelaka. Navic bych urcite na nejake
zapomel. A s kazdou podobnou vychytavkou bych zapomel na trochu jine a
nakonec bych to mel v peknym bordelu. Na tohle asi nejsem dostatecne
epeclivy - to jsem proste musel zaridit tak, aby to fungovalo "samo".

A predstava, ze na tolika strojich delam rucne upgrade perl5.10 na perl5.12.

Nebo, ze na triceti z nich rekompiluju OpenOffice. Nebo jeste hur - Javu
- ta si sama ani nestahne zdrojaky.

A spousta rucni prace je 'mergemaster'...

Je ale pravda, ze centralni bod (pokud tim myslime pocitac s NFS) resi
jen malou cast problemu udrzby takovehleho mnozstvi stroju. Zbytek je
nejaky ten "aktualizacni script" - ten pred "make update" v stromu portu
musi zjistit, ze na pocitaci je perl5.10 a tudiz to tak jednoduche
nebude (a udela to sloziteji), ten vi, ze pri upgrade systemu 6.x->7.x
musi nejprve "mimo poradi" prekopirovat nektere soubory - a taky, ze
'make' musi pritahnout sedmickovy, protoze se sestkovym by se upgrade
nepovedl (nerozumel by vsem syntaxim). A nakonec jsem upravil i ten
mergenaster, takze "muj" ma seznam souboru a adresaru, u kterych vi, ze
je ma upgradovat bez ptani (treba takovy /etc/rc.d) - a na me zustane
jen tech par konfiguracnich souboru, ktere se edituji a tudiz je
preplacnout nechci.

Teprve tohle setri strasnyho casu. A hlavne to zmensuje riziko chyb.
Vzdyt kolikrat ja zlikvidoval /etc/master.passwd kdyz jsem se v te
stovce otazek mergemasteru "ukliknul". Ted sice taky nepatri
master.passwd k autolaticky preplacavanym souborum, ale v tech par
otazkach, co mi mergemaster klade dneska je to daleko snazsi.

> Zacinam se zamyslet nad nejakym systemem (ja vim, pozde, ale
> prece :-)

Dokud's te prace nemel tolik, ze se ti vyplatilo hledat "lacinejsi"
reseni, tak to stejne nemelo smysl.