PHP5(2) na 8.1 - problem pri instalacii

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Mon Nov 29 13:39:17 CET 2010

> V INDEX jsou uvedeny i vzajemne zavislosti. Zmena kompilacnich optionu
> ale muze seznam zavislosti zmenit. To co je v INDEX tedy nemusi
> odpovidat tomu, jak to bude az se bude port opravdu instalovat.

aha, tak ja mam proste celou dobu mylny dojem, ze si seznam zavislosti
hlida port sam a index se pouziva pouze pro hledani. Nikdy jsem to
vlastne poradne netestoval, proste s touto spatnou vedomosti ziju a mam
stesti, ze to funguje (nebo opravdu ten predgenerovany index neni az tak
dulezity :-)

> Ja z pouzivani INDEX podezrivam nejmene 'portupgrade -N' a 'pkgdb -L' -
> mam dojem, ze posledne jsem se zrovna divil, co mi to tam instaluje za
> nesmysle, ktere pak nejsou potreba. Ale bliz jsem to nezkoumal dokonce
> ani pro tyhle "podezrele" pripady.

tak v tomto postupujeme stejne. Obcas me timto prekvapi pkgdb -F (pokud
ho portupgrade vyazuduje). Ale uz jsem si tak nejak zvykl mit v sytemu
asi o 10 baliku vic a tolik to nehlidat, nez bych zkoumal kazdou
nesmyslnou zavislost a rucne to resil. Protoze pri dalsim updatu jsem na
tom opet stejne.

> rpeklada vsechno bezpecne vyplati. U jednoho pocitace si asi muzes
> dovolit pockat, jestli se objevi (nebo neobjevi) nejake problemy. I kdyz
> i u jednoho pocitace riskujes, ze s tim stravis netrivialni mnozstvi
> casu, protoze dusledky nekterych problemu nejsou trivianle zjevne ...

ja jsem v tomhle dost zaostaly. Mam asi 90 BSD. Nemam zadne centralni
prekladove pracoviste, ze ktereho bych siril zkompilovane porty. Delam
kazdy stroj zvlast (ono je to problem, jedu i386, amd64, a jeste verze
od 5.x do 8.x). Ono do nedavna nebyl problem aktualizovat kazdy stroj
zvlast, proste jsem pustil update a vetsina dobehla v poradku, rucne
jsem opravil 1-3 porty a bylo to. Jenze dnes je to s aktualizaci portu
horsi. Zacinam se zamyslet nad nejakym systemem (ja vim, pozde, ale
prece :-)

Diky za objasneni
--
# Petr Macek