PHP5(2) na 8.1 - problem pri instalacii

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 29 13:15:27 CET 2010

On 11/29/10 12:46, Petr Macek:

> tady bych se chtel zeptat zkusenejsich .. ja vzdy uzivam make fetchindex
> prave kvuli rychlosti

V INDEX jsou uvedeny i vzajemne zavislosti. Zmena kompilacnich optionu
ale muze seznam zavislosti zmenit. To co je v INDEX tedy nemusi
odpovidat tomu, jak to bude az se bude port opravdu instalovat.

Vyse uvedene je duvpd, proc se "make index" trochu bojim.

Pravda ale je, ze jsem tak uplne nezkoumal za jakych situaci ta-ktera
utilita vyuziva predpocitane udaje z INDEXu a kdy si je zjistuje sama.
Je proto klidne mozne, ze pro nektere ukony (pripadne ukony provadene
nejakym konkretnim pustupem) se neaktualni udaje z INDEXu stejne
nepouzivaji a tudiz jejich nepresnost nevadi.

Ale aby se vedelo kdy presne je co bezpecne, musel by to nekdo dukladne
prozkoumat.

Ja z pouzivani INDEX podezrivam nejmene 'portupgrade -N' a 'pkgdb -L' -
mam dojem, ze posledne jsem se zrovna divil, co mi to tam instaluje za
nesmysle, ktere pak nejsou potreba. Ale bliz jsem to nezkoumal dokonce
ani pro tyhle "podezrele" pripady.

> posledni dobu se peru s kobinaci apache2->apache22 + php5, ale to asi
> nejsem sam).

Neprobehl-li spravne upgrade (z jine nez trivialne zrejme priciny) pak
smazat (jak apache tak php) a znova nainstalovat. Nasledne, pro jistotu,
force-upgrade vseho, co na nich zavisi. Protoze se ale smazanim a novou
instalaci tato informace ztrati bylo by lepsi si zjistit seznam toho, co
se ma prekladat predem. Alternativne lze take pote pregenerovat zaznamy
o zavislostech (pkgdb -L), ale k tomu ja nejak nemam duveru - viz
poznamka vys.

Abych pravdu rekl - u "vetsich upgrade s problemem" nejprve vyresim
problem - a pak obvykle zreinstaluju uplne vsechny porty. To ale do
jiste miry proto, ze pouzivam "centralni distribucni bod" a pokud bych
si porty nechal v "nejasne duveryhodnem" stavu tam, mohl bych si
problemy roztahat na desitky stroju a to se ta jedna noc, kdy se to
rpeklada vsechno bezpecne vyplati. U jednoho pocitace si asi muzes
dovolit pockat, jestli se objevi (nebo neobjevi) nejake problemy. I kdyz
i u jednoho pocitace riskujes, ze s tim stravis netrivialni mnozstvi
casu, protoze dusledky nekterych problemu nejsou trivianle zjevne ...

On 11/29/10 12:44, Jozef Drahovsky:
> Preco porty ktore su pribalene k release, pri instalacii tahaju dlasie
> veci z netu a release si sama nevystaci?

Strom portu - to je kucharska kniha "jak uvarit package". Ale suroviny
prilozene nejsou. Suroviny se shaneji teprve, kdyz si vyberes oblibeny
recept.

A taky - ony by se tam ty desetitisice balicku se zapakovanymi zdrojaky
jen tezko vesly.

Nemluve o tom, ze v nekterych pripadech licencni politika redistribuci
zdrojovych kodu takovymhle zpusobem nedovoluje (treba Java).