PHP5(2) na 8.1 - problem pri instalacii

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 29 14:21:09 CET 2010

Dan Lukes wrote:
> On 11/29/10 12:46, Petr Macek:

> V INDEX jsou uvedeny i vzajemne zavislosti. Zmena kompilacnich optionu
> ale muze seznam zavislosti zmenit. To co je v INDEX tedy nemusi
> odpovidat tomu, jak to bude az se bude port opravdu instalovat.

Nikdy jsem si vlastni INDEX nedelal, vzdy pouzivam jen ten, co se stahne
jako soucast portsnap fetch update. Ovsem jak popsal Dan, pouzivam k
instalaci / upgrade nastroje, ktere INDEX v mem pripade nepouzivaji.
INDEX vlastne vyuziju jen pro prikaz pkg_version -vIL =, je to tak
rychlejsi. Kdyz pouziju pkg_version -vL =, tak je to bez indexu a trva
to radove dele.

> Vyse uvedene je duvpd, proc se "make index" trochu bojim.
>
> Pravda ale je, ze jsem tak uplne nezkoumal za jakych situaci ta-ktera
> utilita vyuziva predpocitane udaje z INDEXu a kdy si je zjistuje sama.
> Je proto klidne mozne, ze pro nektere ukony (pripadne ukony provadene
> nejakym konkretnim pustupem) se neaktualni udaje z INDEXu stejne
> nepouzivaji a tudiz jejich nepresnost nevadi.
>
> Ale aby se vedelo kdy presne je co bezpecne, musel by to nekdo dukladne
> prozkoumat.

Ono se to hlavne s ruznou verzi te ktere utility muze dost lisit, takze
to, co clovek vyzkouma v jeden den, za par mesicu platit nemusi.
Napriklad portmaster INDEX drive nepouzival vubec, takze vzdy vyzadoval
pritomnost /usr/ports. Dnes INDEX pouzit umi pro pripad, kdy chce nekdo
pouzit jen INDEX a instalaci z binarnich packages bez pritomnosti ports
tree. (ale to ja nepouzivam)

> Ja z pouzivani INDEX podezrivam nejmene 'portupgrade -N' a 'pkgdb -L' -
> mam dojem, ze posledne jsem se zrovna divil, co mi to tam instaluje za
> nesmysle, ktere pak nejsou potreba. Ale bliz jsem to nezkoumal dokonce
> ani pro tyhle "podezrele" pripady.

portupgrade jsem prestal pouzivat prave z duvodu, ze za nejakych dosud
nevyjasnenych okolnosti pouzil nejprve defaultni zavislosti (nebo to, co
nasel v INDEXu), zkompiloval a nainstaloval vsechny zavislosti i cilovy
balik a pak ho znovu preinstaloval uz jen s tema zavislostma, ktere
odpovidaly memu nastaveni.

To by mel celkem dobre resit tento zaznam v /etc/make.conf jeste pred
zahajenim instalace jakychkoliv portu:

WITH_APACHE=yes
APACHE_VERSION=22

Tim se proste rekne, ze se ma pouzit Apache, pokud je to volitelna
zavislost u portu a zaroven ze chceme Apache 2.2.x namisto vychoziho 2.0.x

Takovym zpusobem by pak melo jit nainstalovat Apache 2.2 i PHP 5.3
vcetne potrebnych zavislosti a extensions jedinym prikazem:

portmaster lang/php5-extensions

Mirek