Porty: minianketa :)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 26 21:40:31 CET 2010

Miroslav Prymek wrote:

> Tohle jsem vubec netusil, ze csh umi. Jak se to dela? (ve zkratce)

Staci prijit na to, jakym prikazem si udelat nejaky "seznam", ktery se
pak vklada do complete

complete killall   'c/-/S/' 'c/%/j/' 'n/*/`ps -axc | awk '"'"'{print
$5}'"'"'`/'

complete kldload   'n@*@`ls -1 /boot/modules/ /boot/kernel/ | awk -F/
\$NF\ \~\ \".ko\"\ \{sub\(\/\.ko\/,\"\",\$NF\)\;print\ \$NF\}`@'

A pokud se neco pouziva vickrat, staci si na to udelat alias

alias _PKGS_VeRsIoN_    'ls -1 /var/db/pkg'
complete pkg_delete     'c/-/(a d D f G i n p r v x X)/' \
                                 'n@*@`_PKGS_VeRsIoN_`@'
complete pkg_info       'c/-/(a b v p q Q c d D f g i I j k K r R m L s
o G W O x X e E l t V P)/' \
                                 'n@*@`_PKGS_VeRsIoN_`@'

Jsou to jen ukazky a nejsou prilis aktualni, pochazeji jeste z dob 6.x a
od te doby par prepinacu pribylo.
Hlavne si podle toho kazdy muze nadefinovat dokoncovani cehokoliv.
Klidne find, gmirror, dd, nebo prikazy pro /etc/rc.d/<neco>
start|stop|restart|rcvar|check|reload|resync|status|status|poll

> Mne prijde na csh strasne navykova historie (sipka nahoru) - jednak se mi libi, ze je defaultne jednoklavesova narozdil od bashovskeho C-R,
> jednak mi prijde dobry, ze matchuje od zacatku prikazu a ne kdekoli. (oboje se urcite u bashe da taky nastavit, o tom nepochybuju, jenom
> rikam, ze tohle chovani jsem objevil a oblibil si az s csh) Kombinace sipky nahoru a doplnovani tabulatorem je droga :)

Presne tak, sipka nahoru a tabulator je velmi navykova zalezitost :)

> Vadi mi hlavne to, ze csh ma od sh odlisnou syntaxi "programatorskych" veci typu funkci, $(), while atd., to je fakt opruz a kdyz neco takoveho
> potrebuju pouzit interaktivne, casto spustim normalni /bin/sh

S tim souhlasim, ale zas tak casto interaktivne tyhle veci nepotrebuju
pouzivat a scripty mam v sh.

Nicmene jak psal Dan, v tehle oblasti musim holt v hlave udrzovat
znalosti dvou ruznych prostredi, ale nijak me to (zatim) nevadi.

Mirek