upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky I.

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Nov 25 21:19:12 CET 2010

Dňa 25.11.2010 18:26, Dan Lukes  wrote / napísal(a):
> 1 vytvoris si seznam portu, na kterych nezavisi zadny dalsi port.
> V prubehu letitych upgradu portu se ti totiz v systemu mohou zacit
> hromadit "odtrzene zavislosti". To ma port A nejakou zavislost B, kterou
> si naisntaluje, v pristich verzich uz ji ale nema...
> porty, ktere jsou potreba. Musis ovsem byt schopen posoudit, ktere porty
> potrebujes. Ano, tim, ze v seznamu nejsou "port pouze z duvodu
> zavislosti" tak ten seznam obvykle neni az tak velky, ale stejne to
> musis posoudit.
Ano, trafil si klinec po hlavicke... Aspon dva razy do roka si na
serveroch preklepuvam porty a ich zavislosti. Ked som si isty, ze je pre
moj system ten ktory port mrtvy, likvidujem ho. Takze po nechcenom kikse
som sa tym moc nezatazoval a isiel s instalaciou portov zo zelenej luky :)

> KDYZ UZ se nemuzes vyhnout situaci, ze mas nekonzistentni verzi jadra a
> worldu (a ze lepsi je vyhnout se ji) tak za bezpecnejsi variantu
> povazuju "novy kernel, stary world" nez obracene.
No, toto neviem ako by som docielil (myslim tym obratenie), ked vezmem v
uvahu fakt, ze upgrade (napriek vystrahe ohladom jadra, hned v uvode
upgrade) prebieha s mojim jadrom 'MYKERN', v ktorom z pochopitelnych
dovodov nie je zahrnute (a ani nemoze byt) 'FREEBSD_COMPAT6', kedze
prechadzam zo 6-ovej na 7-kovu verziu... Dokedy je vlastne v systeme
stary world?

1.KROK
# freebsd-update upgrade -r 7.3-RELEASE
During this process, FreeBSD Update may ask the user to help by merging
some configuration files or by confirming that the automatically
performed merging was done correctly.
# freebsd-update install
The system must be rebooted with the newly installed kernel before
continuing.
# shutdown -r now

2.KROK
After rebooting, freebsd-update needs to be run again to install the new
userland components, and the system needs to be rebooted again:
# freebsd-update install
# shutdown -r now

	No a kedze som to upgradoval s 'MYKERN', tak sa mi vzdy po restarte
natahuje 'MYKERN'. Iba ak by som v 1.KROKU pred restartom rebuildol nove
jadro, ci uz GENERIC alebo MYKERN... Nuz teraz neviem, ako by som to
obratil na poradie "novy kernel, stary world". Ked mam totiz "stary
world", tak predsa neviem urobit "novy kernel", ale ked uz mam "novy
world", tak si viem urobit "novy kernel", ale mam aj "stary kernel".
Takze spojenie "novy kernel, stary world" mi nepasuje, hoci tam vidim
urcitu logiku, ale tu vidim aj v spojeni "novy world, stary kernel"
"novy world, novy kernel". Ak ma nieco krachnut, tak to krachne
nezavisle od kombinacii...

	Rozumiem vete "The system must be rebooted with the newly installed
kernel before continuing.", ale opakujem, zacal som upgrade systemu, na
ktorom pouzivam zasadne 'MYKERN'. To by som sa mal, pred samotnym
upgradom, vratit (v starom systeme) k jadru 'GENERIC', aby som splnil
podmienku, ze to mam upgradovat s 'GENERIC' jadrom? Iste, bolo by to
bezpecnejsie, hoci o krok naviac, ale ked vezmem v uvahu aj ten fakt, ze
v 'MYKERN' nemam mnozstvo veci, ktore pre beh servera nepotrebujem
(trebars tebou zmienene zalezitosti okolo USB...), tak mi pride
relativne bezpecne spustit proces upgradu systemu s 'MYKERN'. Proste, to
by uz mal kazdy vediet posudit do akej miery ma zlozite jadro a podla
toho sa aj zariadit, ci ist do takeho alebo onakeho rizika. V
neposlednom rade som si to chcel aj vyskusat, ist teda do procesu
upgrade s 'MYKERN'... ist do neprebadanych vod

A chces-li
> pravdepodobnost komplikaci jeste zmensit, tak ten "novy" kernel by mel
> mit v sobe prelozene FREEBSD_COMPATx kde X je cislo "stare" verze (jejiz
> binary tam sale mas).
v novom kerneli to je samozrejme

> GENERIC existuje an obou platformach. To, jakou konkretni platformu mas
> na konkretnim pocitaci ti rekne "uname -p"
to mi je jasne...

> Myslim, ze ta veta rika, ze dokaze delat upgrady na platformach i386 a
> amd64 pokud upgradujes z nizsi verze na vyssi (coz je u upgradu tak
> nejak normalni).
>
> Rozhodne pozor - nemyslim, ze to lze chapat tak, ze freebsd-update
> dokaze udelat upgrade z jedne architektury na jinou.
Pochopil som to taktiez tak, ale ja by som tu vetu napisal este viac
explicitnejsie, aby nebolo mozne vyvolat pochybnosti. Ta veta smrdi
pravnikom, pravnicinou. Hadam mi rozumies :))

> Mimochodem, cross-architecture (i386 -> amd64) remote upgrade je neco, o
> cem bych si s nekym rad prumluvil ...
Ja zasa opacne, kedze mi doteraz akosi unikla volba "PAE". Mam totiz
jeden server na intel platforme, ale 'amd64' vyuzivam kvoli pamati...

Pekny vecer ;)
LuMaX