upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky I.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 25 22:13:25 CET 2010

On 11/25/10 21:19, Lubomir Majersky:

> No, toto neviem ako by som docielil (myslim tym obratenie), ked vezmem v
> uvahu fakt, ze upgrade (napriek vystrahe ohladom jadra, hned v uvode
> upgrade) prebieha s mojim jadrom 'MYKERN', v ktorom z pochopitelnych
> dovodov nie je zahrnute (a ani nemoze byt) 'FREEBSD_COMPAT6', kedze
> prechadzam zo 6-ovej na 7-kovu verziu...

Vymena binaru neovlivnuje jiz bezici aplikace (prinejmensim vetsinou).
To co bezi bezi ze starych binaru.

Ja nemluvil o tom, v jakem stavu je to "za behu" - jasne, ze jakmile
vymenujes v jednom kroku jak world tak kernel, tak mas na disku nove
utility (bezi ale stare) - a bezis na starem kernelu.

Musis ale vzdycky pocitat s moznosti, ze se neco nepovede - a masina by
treba mohla i restartovat. A v takovem pripade je lepsi mit novy kernel
a stary world. Coz znamena, ze i kdyz delas update v jednom kroku,
nejprve bys mel udelat instalaci kernelu a teprve potom world - a ne
obracene.

A nekdy je restart dokonce nevyhnutelny - pokud je rozdil verzi prilis
velky, pak muze nebyt mozne aktualizovat kernel a world v jednom kroku.
Tam je uplne jasny, ze nejprve se musi aktualizovat kernel.

No a kvuli tomu, ze se muze stat, ze budes mit system s novym kernelem,
ale starymi utilitami je vhodnejsi, aby onen novy kernel byl s onou
starou verzi kompatibilni - jinak se muze stat, ze ta-ktera utilita
nebude schopna behu.

Tys popsal jak aktualizace probiha v pripade pouziti 'freebsd-update',
ktere ja neznam - nicmene, vyplynulo z toho, ze to nejprve aktualizuje
kernel, restartuje a pote zbytek - a restartuje.

To splnuje co jsem doporucoval - novy kernel, stary world. A protoze
freebsd-update aktualizuej zasadne GENERIC a protoze GENERIC ma v sobe
vsechny FREEBSD_COMPATx je splneno i druhe doporuceni.

Kdyby bylo freebsd-update jediny zpusob jak aktualizovat system nebylo
by o cem mluvit. Jenze, on neni (a ja nevedel, z epouzivas prave ten).

Existuji i takove metody aktualizace, kde si muzes olivnovat daleko vic
veci - nemusis mit nutne GENERIC, mas vliv na to jake kroky se provadeji
v jakem poradi, ty rozhodujes o tom, kdy se system restartuje a kolikrat ...

S takovym systemem uz to co jsem rikal nabyva na vyznamu - protoze tam
to MUZES udelat nespravne. S freebsd-update to nespravne udelat vlastne
nemuzes (ledaze se budes hodne snazit).

Mimochodem - naprostou vetsinu aktualizaci delam na jediny restart (je
zbytecne delat dva vypadky, kdyz to neni nutne) a GENERIC nemam skoro
nikde.

> To by som sa mal, pred samotnym
> upgradom, vratit (v starom systeme) k jadru 'GENERIC', aby som splnil
> podmienku, ze to mam upgradovat s 'GENERIC' jadrom?

"Oficialni" postup ? Ano.

freebsd-update je urcen pro binarni upgrade a to pouze z binaru
"oficialne" buildovanych. YOURKERN v oficialni distribuci nenajdes ...

Mozna muzes freebsd-update nejak pouzit i kdyz pouzivas svuj kernel, ale
to uz jsi tak jako tak mimo doporuceny postup a tam uz je to na tobe.

> Ja zasa opacne, kedze mi doteraz akosi unikla volba "PAE". Mam totiz
> jeden server na intel platforme, ale 'amd64' vyuzivam kvoli pamati...

Handbook rika:
PAE support in FreeBSD has not received wide testing, and should be
considered beta quality compared to other stable features of FreeBSD.

Moje zkusenosti nejsou s timto tvrzenim v rozporu. A s ohledem na to, ze
dneska jsou AMD64/EM64T procesory bezne mam PAE za mrtvou vetev.

Dan

Navic, i386/PAE - to je do znacne miry samostatna platforma.