upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky I.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 25 18:26:01 CET 2010

Lubomir Majersky napsal/wrote, On 11/25/10 17:37:
> Vratim sa teda k aplikaciam. Tie som po mojom kikse odinstaloval vsetky
> 'pkg_delete -a'. Reku je predsa jedno, ci by som ich updateoval tak, ako
> sa o tom pise na FreeBSD (resp. Dan L.), alebo ci ich zinstalujem zo
> zelenej luky.

Svym zpusobem je tvuj postup lepsi. Teda uplne idealni postup je
povazuju jest eneco jineho:

1 vytvoris si seznam portu, na kterych nezavisi zadny dalsi port.
2 smazes vsechny porty
3 nainstalujes porty ze seznamu [1] vyjma tech, u kterych konstatujes,
ze (uz) nejsou potreba

V prubehu letitych upgradu portu se ti totiz v systemu mohou zacit
hromadit "odtrzene zavislosti". To ma port A nejakou zavislost B, kterou
si naisntaluje, v pristich verzich uz ji ale nema - pri upgrade A se B
neodinstaluje a v systemu zustava.

Vyse popsany tribodovy postup zajisti, ze v systemu budou prave jen ty
porty, ktere jsou potreba. Musis ovsem byt schopen posoudit, ktere porty
potrebujes. Ano, tim, ze v seznamu nejsou "port pouze z duvodu
zavislosti" tak ten seznam obvykle neni az tak velky, ale stejne to
musis posoudit.

> V sobotu sa chystam na upgrade dalsieho servera zo 6.4-R na 7.3-R, uz
> ostreho, opat podla postupu v prvom linku, opat s mojim vlastnym jadrom,
> opat s tym, ze na aplikacie kaslem a zmazem (odinstalujem) ich a znovu
> zinstalujem...

KDYZ UZ se nemuzes vyhnout situaci, ze mas nekonzistentni verzi jadra a
worldu (a ze lepsi je vyhnout se ji) tak za bezpecnejsi variantu
povazuju "novy kernel, stary world" nez obracene. A chces-li
pravdepodobnost komplikaci jeste zmensit, tak ten "novy" kernel by mel
mit v sobe prelozene FREEBSD_COMPATx kde X je cislo "stare" verze (jejiz
binary tam sale mas).

> Otazka na zaver. Mam vsak jeden server, kde je:
>
> machine amd64
> cpu HAMMER
>
> a nikde som sa obsirnejsie nedopatral/nedocital, ze ked uz proces
> 'freebsd-update upgrade' ide na jadre GENERIC, ci to je na platforme
> 'i386' alebo na 'amd64'

GENERIC existuje an obou platformach. To, jakou konkretni platformu mas
na konkretnim pocitaci ti rekne "uname -p"

> "The freebsd-update(8) utility supports binary upgrades of i386 and
> amd64 systems running earlier FreeBSD releases."

Myslim, ze ta veta rika, ze dokaze delat upgrady na platformach i386 a
amd64 pokud upgradujes z nizsi verze na vyssi (coz je u upgradu tak
nejak normalni).

Rozhodne pozor - nemyslim, ze to lze chapat tak, ze freebsd-update
dokaze udelat upgrade z jedne architektury na jinou.

Mimochodem, cross-architecture (i386 -> amd64) remote upgrade je neco, o
cem bych si s nekym rad prumluvil ...