upgrade zo 6.4-R na 7.3-R - Poznatky I.

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Nov 25 17:37:58 CET 2010

Zhrnul by som strucne prvy moj upgrade. Snad to niekomu pomoze.
Postupoval som podla:
http://www.freebsd.org/releases/7.3R/announce.html

a podla zmienky od Dana Lukesa:

Nezapomen na aktualizovanem systemu
1. udelat "mergemaster"
2. preinstalovat vsechny porty. PRED TIM nez je budes prekladat (a
dokonce i kdyz je prekladat nebudes) je dobre udelat
cd /usr/src ; make delete-old
zatimco POTE, az budes mit vsechny porty uz "novosystemove" je dobre udelat
cd /usr/src ; make delete-old-libs

	Samozrejme, ako sa uz neraz stava, prsty niekedy konaju rychlejsie ako
mysel a 'make delete-old-libs' som pouzil hned po 'make delete-old', co
sposobilo problem 3rd party aplikaciach...

	'freebsd-update upgrade' rata/pocita (vzdy) s jadrom GENERIC, takze
toho som sa obaval najviac, ale vo svojom vlastnom jadre nemam az take
specifika, ktore by zapricinili, ze server ostane visiet. Takze z toho
hladiska by som povedal, ze upgrade prebehol bez najmensich problemov.

	Vratim sa teda k aplikaciam. Tie som po mojom kikse odinstaloval vsetky
'pkg_delete -a'. Reku je predsa jedno, ci by som ich updateoval tak, ako
sa o tom pise na FreeBSD (resp. Dan L.), alebo ci ich zinstalujem zo
zelenej luky. Samozrejme, system som mal zupgradeovany, ale tym, ze
pouzivam svoje vlastne jadro, tak system nabiehal stale ako 6.4-R.
Skonfiguroval som si teda svoj vlastny kernel pre 7.3-R
(porovnal/prestudoval zmeny-doplnenia-nove veci) a previedol som rebuild
a instalaciu. Restartol som server, nabehol 7.3-R a zacal s instalaciou
vsetkych aplikacii zo zelenej luky. Az na ten zadrhel s
'gio-fam-backend' (nesuviselo to vsak s upgradeom systemu), vsetko slo
ako po masle. Vsetko bezi bez najmensich problemov, hoci sa jedna o
testovaci a svojim sposobom aj zalozny server, ktory nie je nejako
extremne vytazeny, ale je to server, kde robim hokusy-pokusy a nejaku
zvlastnu pozornost v poriadkumilovnosti mu nevenujem...

	Aby som nadobudol akusi 100% istotu, tak po zinstalovani vsetkeho, co
pouzivam aj na 'ostrych' serveroch, som este raz previedol rebuild...:

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/makeworld.html

	len pre istotu, ci nahodou nieco nevyskoci...

	V sobotu sa chystam na upgrade dalsieho servera zo 6.4-R na 7.3-R, uz
ostreho, opat podla postupu v prvom linku, opat s mojim vlastnym jadrom,
opat s tym, ze na aplikacie kaslem a zmazem (odinstalujem) ich a znovu
zinstalujem...

	Poznatky z druheho upgrade sem vlozim v uplne strucnej podobe...

	Otazka na zaver. Mam vsak jeden server, kde je:

machine         amd64
cpu             HAMMER

	a nikde som sa obsirnejsie nedopatral/nedocital, ze ked uz proces
'freebsd-update upgrade' ide na jadre GENERIC, ci to je na platforme
'i386' alebo na 'amd64'. Alebo sa mozem spolahnut na vseobecnu veticku, ze:

"The freebsd-update(8) utility supports binary upgrades of i386 and
amd64 systems running earlier FreeBSD releases."

	Ten server je totiz pre man najdolezitejsi a s jeho upgrade ratam az
nakoniec... Dalej je to aj fakt, ze ho mam viac od ruky a vypadok by
bol, samozrejme, vacsi problem.

LuMaX