Porty: minianketa :)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Nov 25 10:48:23 CET 2010

Miroslav Prýmek wrote:
> Kdy obvykle upgraduju?

Kdyz ma nejaky port bezpecnostni problem, ktery se me tyka (portaudit ci
jiny zdroj informace)

Kdyz instaluju novy port, aktualizuji stare

Kdyz mam pocit, ze uz jsem dlouho neaktualizoval a mam na to cas a chut. ;o)

- aktualizace provadim postupne od nejmene dulezitych stroju k tem
nejdulezitejsim
- temer vzdy aktualizuji vse najednou, jen ve vyjimecnych pripadech
aktualizuji pouze postizeny port

> Vlastni zmeny v portech
> 1. mam nejake vlastni patche pro nektere porty? A/N

Trvale patche ne, spis jen obcasne patche, ktere resi nejaky problem s
aktualni verzi portu, nebo se dokonce jedna o patch k PR nejakeho portu
pred jeho committem, patch k mym vlastnim PR, patch od upstream
developera atd. (treba Postfix, Apache, PHP52 v dobe, kdy v portech uz
byla natvrdo jen verze 5.3 atd.)

> 2. mam nejake vlastni porty, ktere v oficialnim stromu nejsou? A/N

Pred casem to bylo treba prave zminovane PHP 5.2, kdyz ve stromu bylo
5.3 a Alex nechtel udrzovat 5.2 a nedalo se s nim domluvit ani na tom,
ze 5.2 udela nekdo jiny.

> 3. mam nejakej uplne silenej vlastni system na upgrady, spravu portu a vubec vsechny problemy vesmiru: A/N

Zadne silenosti, jen osvedcene postupy s pkg_version, pkg_info, portmaster

Do /var/db/pkg normalne nesaham, ale celkem nedavno jsem tam rucne
prepisoval nejake zavislosti... neslo to jinak.

Mirek