Porty: minianketa :)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 24 21:42:07 CET 2010

Miroslav Prýmek wrote:

> Z nejakych vyjmenovatelnych konkretnich duvodu?

Ani ne. Kdyz se to nedelalo dlouho nebo se dozvim, ze doslo k nejake
aktualizaci nejakeho portu, ktera me z nejakeho duvodu pripada podstatna.

> Caste zmeny verzi produkcniho softu, ke kterym tak dochazi, te netrapi?

Zaprve je treba cist "UPDATING", za druhe je potreba aktulizace udelat
nejprve na nejakych mene dulezitych strojich, za treti - v nejhorsim
pripade je treba udelat downgrade coz sice znamena urcity vypadek, ale
nakonec ne az tak dlouhy.

> Predpokladam, ze jsi toho nazoru, ze kompletne aktualni verze vseho je mensi riziko problemu nez nova kombinace verzi
> (X,Y,Z ve starych verzich, A,B,C v aktualnich), kterou bys mel jenom ty... Pletu se?

Asi tak nejak. Plus vyse uvedene, ktere by asi slo rict nejak jako "a
musi se to delat opatrne".

> A sahas i sam do databazi (/var/db/pkg apod.), nebo to nechavas na standardnich nastrojich?

Saham vyjimecne, zasahuji nikdy.

A to "saham" je vetsinou jen proto, ze jsem liny zjistovat, ktery ze
standardnich nastroju by mi pozadovanou informaci zjistil. Treba kdyz
zjistuji seznam portu na kterych NEZAVISI zadny dalsi port, je snazsi
zjistit v jakych podadresarich /var/db/pkg neni soubor +REQUIRED_BY a v
takovych si grepem z +CONTENT vytahnout origin nez studovat, jak stejnou
informaci vytahnout z pkg_info (pokud to vubec umi).