FreeBSD 7.3 - buildworld fail - mojkernel

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 23 12:28:17 CET 2010

On 11/23/10 12:03, Lubomir Majersky:

> prepokladam, ze viaceri pouzivate svoje vlastne jadro a nie GENERIC.
> Rozumiem popisu nizsie, ale predsa len by som sa opytal, ci mozno
> ocakavat nejaky problem/zadrhel? Alebo to mam chapat tak, ze ak sa v
> mojom jadre vyskytuje vsetko to, co je obsiahnute v novom GENERIC-u
> zbehne to bez problemov, teda skompiluje sa to s jadrom GENERIC? Nikde
> som totiz nenasiel zmienku o tom, co v pripade ak pouzivam urcite
> specifika, ktore mam vo svojom vlastnom jadre a nie su zahrnute v
> GENERIC-u. Je mozne pocas upgrade systemu vklinit svoje vlastne jadro?
> [...]

Zadrhel se muze vyskytnout vzdycky. To, ze bude zmena bez problemu ti
nikdo nezaruci.

Problemem muze byt nejen kdyz bude v GENERICU v porovnani s tvym
kernelem neco chybet (prislusna funkcionalita nemusi byt nejakou dobu
dostupna), ale i kdyz tam bude neco prebyvat.

Mame napriklad par pocitacu, ktere celkem bez problemu bezi - ovsem jen
dokud je na nich jadro bez ovladacu USB. Mam taky pocitac, kde jadro
nesmi mit ACPI subsystem (ale vic mam tech, kde naopak nesmi nebyt).

Nechci te strasit - ale problemy se proste objevit mohou.

Nicmene, ja az tak neuvazoval o "freebsd-update" - ten jsme v zivote
nepouzil, s tim ti nijak poradit nemuzu.

Kdyz jsem mluvil o "binarnim update" mel jsem spis na mysli, ze si
vypalis klasicke instalacni CD, to do stroje vrazis a aktualizaci
provedes z nej. Jelikoz isntalacni CD startuje na pocatku GENERIC, budes
vedet hned, jestli system s timto kernelem nabehne. Pokud ne - nenabehne
ani sama instalace a zustane ti puvodni funkcni system. Pokud instalace
nabehne, je slusna sance, ze nabehne i system po aktualizaci.

A nepojedes na tom GENERICU dlouho - jen nez na aktualizovanem systemu
prelozis novy kernel a restartujes (nez zacnes prekladat - smaz
kompletne obsah /usr/obj - at tam neni nic z tech soucasnych pokusu o
preklad).

Ano, neni to "bezvypadkova" aktualizace, ale UPDATE z CD by nemel zabrat
vic nez ctvrt hodiny a je slusna sance, ze po ni system uz pobezi. Pak
uz budes mit jen dvouminutovy vypadek az budes restartovat na novy kernel.

Nezapomen na aktualizovanem systemu

1. udelat "mergemaster"
2. preinstalovat vsechny porty. PRED TIM nez je budes prekladat (a
dokonce i kdyz je prekladat nebudes) je dobre udelat
cd /usr/src ; make delete-old
zatimco POTE, az budes mit vsechny porty uz "novosystemove" je dobre udelat
cd /usr/src ; make delete-old-libs