FreeBSD 7.3 - buildworld fail - mojkernel

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Tue Nov 23 13:15:31 CET 2010

Dňa 23.11.2010 12:28, Dan Lukes  wrote / napísal(a):

> Problemem muze byt nejen kdyz bude v GENERICU v porovnani s tvym
> kernelem neco chybet (prislusna funkcionalita nemusi byt nejakou dobu
> dostupna), ale i kdyz tam bude neco prebyvat.
>
> Mame napriklad par pocitacu, ktere celkem bez problemu bezi - ovsem jen
> dokud je na nich jadro bez ovladacu USB. Mam taky pocitac, kde jadro
> nesmi mit ACPI subsystem (ale vic mam tech, kde naopak nesmi nebyt).
USB nastastie nepouzivam, ACPI mam na niektorych hw-ovo novsich serveroch...

> Nechci te strasit - ale problemy se proste objevit mohou.
>
> Nicmene, ja az tak neuvazoval o "freebsd-update" - ten jsme v zivote
> nepouzil, s tim ti nijak poradit nemuzu.
>
> Kdyz jsem mluvil o "binarnim update" mel jsem spis na mysli, ze si
> vypalis klasicke instalacni CD, to do stroje vrazis a aktualizaci
> provedes z nej. Jelikoz isntalacni CD startuje na pocatku GENERIC, budes
> vedet hned, jestli system s timto kernelem nabehne. Pokud ne - nenabehne
> ani sama instalace a zustane ti puvodni funkcni system. Pokud instalace
> nabehne, je slusna sance, ze nabehne i system po aktualizaci.
Bohuzial, len testovaci server mam po ruke, ostatne su mimo a bohuzial,
kazdy je hw-ovo iny. Takze aj na testovacom serveri idem podla postupu,
ktory cerpam priamo z FreeBSD. Oj, to ma teda caka...

> [...]
> preklad).
>
> Ano, neni to "bezvypadkova" aktualizace, ale UPDATE z CD by nemel zabrat
> vic nez ctvrt hodiny a je slusna sance, ze po ni system uz pobezi. Pak
> uz budes mit jen dvouminutovy vypadek az budes restartovat na novy kernel.
>
> Nezapomen na aktualizovanem systemu
>
> 1. udelat "mergemaster"
> 2. preinstalovat vsechny porty. PRED TIM nez je budes prekladat (a
> dokonce i kdyz je prekladat nebudes) je dobre udelat
> cd /usr/src ; make delete-old
> zatimco POTE, az budes mit vsechny porty uz "novosystemove" je dobre udelat
Vdaka za upozornenie

	Pri tej prilezitosti ma napadla este jedna otazka v suvislosti s tym,
ze podpora je len do "...support 6.4-RELEASE until November 30th, 2010."
	Viem, ze nie je nutne ist za kazdu cenu nahor aspon do doby, pokym bude
podpora portov, aby som si vedel prilezitostne a *pohodlne* (na pohodlne
kladiem doraz) zupdateovat aplikacie, ktore pouzivam. Pamatam si to z
dob, ked som mal verzie OS 4.X ci 5.X. Ba dokonca mam este jeden server
5.X, ktory pouzivam ako FW a nemam dovod menit OS. Vsetko slape ako ma.
Uvazujem nad tym preto, lebo v buducom roku planujem nejaku HW-u vymenu.
Doteraz som to tak robil. Novy server s novym OS som si v klude u seba
odladil a... ...a prisiel ma miesto, kde ho mam a jednoducho som len
"precvakol" kable. Je teda niekde nejaka zmienka, ze dokedy sa pre danu
verziu OS 6.4 bude udrziavat struktura portov? Ak mam pamat neklame, tak
u verzie 5.5 to trvalo este rok, po skonceni podpory OS. Pride mi ta
"rychlost" zmien na vyssie verzie OS tak trochu chora a zvratena...

--
LuMaX