mdconfig -l nevypisuje zarizeni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Sep 26 13:05:01 CEST 2010

On 09/26/10 12:35, Kaminar:

> Kam konkretne bude nejvhodnejsi takovy problem nahlasit?

Samotne oznameni "je nekde nejaky problem, ale bliz nevim ani kde ani
jaky" spis ztratou casu. Alespon moje zkusenost je takova. Kdyz chci aby
byl nejaky problem napraven musim nahlasit kde presne se ma orpavit co -
a pak, kdyz navic budes mit stesti, to bude do roka ci dvou skutecne
opraveno.

> Tuto radu jsem cekal. :) Souhlasim s tim, ze je to dobra rada pro
> vyvarovani se problemu. Vnitrne s tim ale souhlasit nemohu, protoze je
> to skoro podobne, jako rict nemluvte cesky ale anglicky.

Ano, to je skutecne pravda. Mluvit cesky ve spolecnosti, kde vsichni
dobre rozumi anglictine, kdezto cestina je pro ne cizi a umi ji jen tak,
ze lze ocekavat vznik nedorozumeni, je priblizne stejna pitomost.

Nicmene, je kazdeho svobodne rozhodnuti, jestli priklada vetsi
dulezitost tomu aby dosahl pozadovaneho cile, nebo tomu aby ctil zasady
(jakekoliv si usmysli).

> Operacni systemy by mely byt prizpusobitelne uzivatelum a
> ne aby se jim prizpusoboval uzivatel.

To zhruba stejny nesmysl, jako kdyby nekdo prohlasil stejne razantne
opak - ze uzivatele se musi prizpusobovat operacnimu systemu. V realnem
svete je neekonomicke jak jedno tak druhe. Coz plati pro vetsinu
extremnich nazoru obecne. Teto flame se ucastnit nebudu.

> Krome toho, jsou situace, ve kterych pouziti/nepouziti diakritiky v
> souborech nebude zaviset na Tvem rozhodnuti.

Pak me nemohou byt pricitany ani dusledky takoveho rozhodnuti.

Jako vzdy, ti, kteri umeji nastroje, ktere jsou k dispozici uzivat
efektivne jsou a budou na tom lepe nez ti, kteri je pouzivat neumeji -
ti musi ocekavat, ze bude dochazet k vetsim ci mensim problemum.

Na tom nikdo nic nezmeni - dokonce ani vyrobce tech nastroju ne, protoze
nastroj bez jakychkoliv omezeni je ciste teoreticky konstrukt.

I tento fakt nesouvisi s tim, jestli je rec o FreeBSD nebo Windows ...