Re: mdconfig -l nevypisuje zarizeni

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sun Sep 26 12:35:31 CEST 2010

> Pravdepodobne. A na poli uzivani diakritiky v nazvech souboru skoro
> jiste nebude jedinna.

Kam konkretne bude nejvhodnejsi takovy problem nahlasit?

Zatim jsem na nejake vyrazne problemy ve FreeBSD s diakritikou
nenarazil, coz nelze rict o aplikacich, predevsim tech, ktere zavisi
na glibu a spol. U nich, jak se postupne v Linuxu prosazuje
UTF8, problemy pri pouziti latin2 narustaji.

> Osobne ti doporucuju diakritiku v nazvech souboru nepouzivat.
> Mimochodem, stejnou radu bys ode me dostal i kdyby byla rec o Windows a
> ne FreeBSD.

Tuto radu jsem cekal. :) Souhlasim s tim, ze je to dobra rada pro
vyvarovani se problemu. Vnitrne s tim ale souhlasit nemohu, protoze je
to skoro podobne, jako rict nemluvte cesky ale anglicky.
Operacni systemy by mely byt prizpusobitelne uzivatelum a
ne aby se jim prizpusoboval uzivatel. A ja nechci, aby na me pocitac
sislal. :)

Krome toho, jsou situace, ve kterych pouziti/nepouziti diakritiky v
souborech nebude zaviset na Tvem rozhodnuti.

Karel