VLAN a MTU

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 15 14:57:44 CEST 2010

On 09/15/10 14:49, Josef Hrabec:

> Je to tim, ze u switche nelze nastavit tagovani pro VLAN1

3comy tolik neznam. Predpokladam, ze to je defaultni managementovy VLAN.
Zkus zjistit, jestli nahodou nelze management presunout do jineho (k
tomu ucelu vytvoreneho) VLANu a VLAN1 uplne zakazat.

Kombinace tagovanych a netagovanych interfacu je na FreeBSD pomerne
neobvykla a ja bych se bal ryznych nikym neodhalenych drobnych chybicek
v ovladacich - zejmena ve vztahu k hardwarove akceleraci. A tu je zase
skoda vypinat "pro jistotu" jen kvuli tomuhle ...

> Patrne to asi vypada na nutnost prestat pouzivat VLAN1 a provoz v ni
> predefinovat na vlan s vyssim cislem.

No vidis - mel jsem nejprve cist a pak psat ten odstavec shora ... ;-)