VLAN a MTU

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Wed Sep 15 15:18:25 CEST 2010

> 3comy tolik neznam. Predpokladam, ze to je defaultni managementovy VLAN.
> Zkus zjistit, jestli nahodou nelze management presunout do jineho (k
> tomu ucelu vytvoreneho) VLANu a VLAN1 uplne zakazat.

3com (krome hodne starych rad) umi udelat managementovy VLAN jiny nz
cislo 1. Je i mozne VLAN1 pustit tagovane.

Jak mi ted upresnil kolega, tak jen musis na trunk portu 3comu dat
netagovane jakykoli vlan (ktery nepouzivas a pak muzes tagovat VLAN1).

> Kombinace tagovanych a netagovanych interfacu je na FreeBSD pomerne
> neobvykla a ja bych se bal ryznych nikym neodhalenych drobnych chybicek
> v ovladacich - zejmena ve vztahu k hardwarove akceleraci. A tu je zase
> skoda vypinat "pro jistotu" jen kvuli tomuhle ...

hmm, zajimava informace. Ja takovou kombinaci nastavil pred par lety u
nekolika zakazniku a od te doby o ni nevim. Ale je pravda, ze ja na tom
nehonim zadne velke rychlosti, testovano na sitovkach ste a vr (ja vim,
ja vim, neni to nejlepsi sitovka :-)

PM

--
# Petr Macek