VLAN a MTU

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Wed Sep 15 14:49:21 CEST 2010

> Neni to primo odpoved na zadny z tvych dotazu - ale na co tohle
> potrebujes ? Neni to nijak obvykla konfigurace (jakkoliv teoreticky je
> korektni) a neni to ani konfigurace pro FreeBSD prilsi doporucovana. S
> ohledem na tvuj dotaz me napada, ze to treab cele je nejaky omyl a to,
> co se domnivas, ze potrebujes, vlastne vubec nepotrebujes (podobne jako
> ted nebylo potreba mit u em0 nadefinvanou mtu 1504). Jak se ti na ten
> drat dostava netagovana komunikace mixovane s tagovanou ?

Je to tim, ze u switche nelze nastavit tagovani pro VLAN1, firmware
switche moznost taggovani pro VLAN1 nedovoli. Mam tady i nejaky starsi
3com switch a tam tagovat pro VLAN1 lze. Ale nove nakoupene Edge-Core
switche jiz taggovanou VLAN1 neumoznuji.

Tedy, na portu noveho switche ktery vede do routeru na kartu em0, jsou
nastaveny vsechny vlan jako taggovane, s vyjimkou VLAN1, ktera je
defaultne netagovana a tento stav nelze na switchi zmenit. Timto zpusobem
se mi na em0 dostanou netegovane pakety (patrici VLAN1) a tegovane pakety
ze vsech ostatnich vlan.

Patrne to asi vypada na nutnost prestat pouzivat VLAN1 a provoz v ni
predefinovat na vlan s vyssim cislem.

Pepa.