VLAN a MTU

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 15 14:29:44 CEST 2010

On 09/15/10 13:59, Josef Hrabec:
> netusite nekdo, jak spravne nastavit MTU pro sitovou kartu s VLANy?

Vetsinou se tim nemusis zabyvat.

> Nyni mam na karte em0 nastveno mtu 1504

Zbytecne. je to Intelka a predpokladam, ze ma ve vlasnostech atribut
VLAN_MTU - to znamena, ze "normalni" MTU je nejaka (typicky 1500), ale
pro 802.1q pakety je o ctyri byte vetsi.

> Nyni bych potreboval provozovat na em0 take VLAN1, ktera vsak neni
> tagovana. Pokud bych vydefinoval IP a masku primo na em0, pak mi ale budou
> ze sitovky odchazet netegovane pakety (VLAN1) s mtu 1504, coz muze cinit
> potize, kdyz vsechny ostatni sitovky v segmentu maji mtu 1500.

To je prave ten duvod, proc je to udelane jak je to udelane a tudiz
popsany problem nevznikne.

Potrebujes tuto konfiguraci:
> ifconfig_em0="up"
> cloned_interfaces="vlan2 vlan15"
> ifconfig_vlan2="inet 10.104.6.62 netmask 255.255.255.192 vlan 2 vlandev em0"
> ifconfig_vlan15="inet 10.1.1.12 netmask 255.255.255.0 vlan 15 vlandev em0"

Nic vic.

> Nepouzivate nekdo prosim router s VLANy, kde je jedna z nich (VLAN1)
> netegovana?

Neni to primo odpoved na zadny z tvych dotazu - ale na co tohle
potrebujes ? Neni to nijak obvykla konfigurace (jakkoliv teoreticky je
korektni) a neni to ani konfigurace pro FreeBSD prilsi doporucovana. S
ohledem na tvuj dotaz me napada, ze to treab cele je nejaky omyl a to,
co se domnivas, ze potrebujes, vlastne vubec nepotrebujes (podobne jako
ted nebylo potreba mit u em0 nadefinvanou mtu 1504). Jak se ti na ten
drat dostava netagovana komunikace mixovane s tagovanou ?