VLAN a MTU

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Wed Sep 15 13:59:25 CEST 2010

Ahoj,

netusite nekdo, jak spravne nastavit MTU pro sitovou kartu s VLANy?

Nyni mam na karte em0 nastveno mtu 1504 (aby se tam vesel paket i s VLAN
tagem) a na teto karte jsou vydefinovany VLAN2 a VLAN15, kde kazda ma
standardni mtu 1500. VLAN2 a VLAN15 chodi do a z em0 tagovane.

Nyni bych potreboval provozovat na em0 take VLAN1, ktera vsak neni
tagovana. Pokud bych vydefinoval IP a masku primo na em0, pak mi ale budou
ze sitovky odchazet netegovane pakety (VLAN1) s mtu 1504, coz muze cinit
potize, kdyz vsechny ostatni sitovky v segmentu maji mtu 1500.

Napada mne, zda-li nelze vydefinovat novou VLAN tak, aby nepouzivala tagy.
Nepouzivate nekdo prosim router s VLANy, kde je jedna z nich (VLAN1)
netegovana?

Predem diky za pripadne rady,
Pepa.

PS: jeste vypis z rc.conf:

ifconfig_em0="mtu 1504"
cloned_interfaces="vlan2 vlan15"
ifconfig_vlan2="inet 10.104.6.62 netmask 255.255.255.192 vlan 2 vlandev
em0 mtu 1500"
ifconfig_vlan15="inet 10.1.1.12 netmask 255.255.255.0 vlan 15 vlandev em0
mtu 1500"