MBR - dump

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 9 23:05:48 CEST 2010

On 09/09/10 22:30, Zdeněk Bill:

> takze jsem se pokusil tam zavest zpet zavadec
> gpart bootcode -b mbr -p boot -i 1 ad0

Abych pravdu rekl, na me je instalace zavadece pomoci "gpart" moc
automagicka. Ja bych zavadec instaloval fdiskem.

Ale intuitivne citim, ze to cos napsal spis neni spravne.

-b mbr asi spravne je, ad0 taky, ale to '-p boot -i 1' je jednak
nadbytecne, jednak asi uplne spatne.

Soude podle examplu v manualove strance, kde uvadeji -p boot1

Jenze nevim, cos vlastne presne udelal - respektive - jake dusledky ma
zapis 8kB zavadece misto 512B. Snad je cely ten system natolik
inteligentni aby si nic duleziteho neprepsal.

> nekde v konferenci jsem se docetl, ze tam ma byt ad0s1

Pri vsi me ignoranci co se 'gpart' tyce bych rekl, ze by mohlo byt
ekvivalentni napsat

gpart bootcode -b boot1 ad0s1
gpart bootcode -p boot1 -i 1 ad0

Ale kdo vi ...

> po restartu:
> Invalid partition
> Invalid partition
> No /boot/loader
>
> FreeBSD/i386 boot
> Default: 0:ad(0,a)/boot/kernel/kernel
> boot:
>
> bsdlabel ad0
> no valid label found

No, to by mohl byt dusledek toho, ze jsme si do toho labelu misto 1/2kB
toho napsali sestnactkrat vic ...

Ale tohle uz jednoduse rollbacknout nepujde.

Obnov to cele ze zalohy...