MBR - dump

Zdeněk Bill bill.zdenek at email.cz
Thu Sep 9 23:56:16 CEST 2010

> Abych pravdu rekl, na me je instalace zavadece pomoci "gpart" moc
> automagicka. Ja bych zavadec instaloval fdiskem.
>
> Ale intuitivne citim, ze to cos napsal spis neni spravne.
>
> -b mbr asi spravne je, ad0 taky, ale to '-p boot -i 1' je jednak
> nadbytecne, jednak asi uplne spatne.

no tady si nejsem jisty, co jsem vlastne zkusil(studoval jsem boot coz
by melo byt pro fdd a urcite jsem tak zkousel boot0), pri odeslani mi
prohlizec(kdyz se dari. tak se dari), tak jsem rychle sepsal po
pameti a tohle jsemse mohl prepsat.

Ale co vim, bez -i 1 to vyhodilo chybovou hlasku.

> Soude podle examplu v manualove strance, kde uvadeji -p boot1
>
> Jenze nevim, cos vlastne presne udelal - respektive - jake dusledky
> ma zapis 8kB zavadece misto 512B. Snad je cely ten system natolik
> inteligentni aby si nic duleziteho neprepsal.

> Pri vsi me ignoranci co se 'gpart' tyce bych rekl, ze by mohlo byt
> ekvivalentni napsat
>
> gpart bootcode -b boot1 ad0s1
> gpart bootcode -p boot1 -i 1 ad0
>
> Ale kdo vi ...

nevim v man jsem se to nedocetl/nepochopil takto, kdyz jsem to zkusil
ad0s1 vypsalo to: No such geom ad0s1

> No, to by mohl byt dusledek toho, ze jsme si do toho labelu misto
> 1/2kB toho napsali sestnactkrat vic ...
>
> Ale tohle uz jednoduse rollbacknout nepujde.

ze zalohy celeho disku dd, tak zkopiroval tech 8kb co jsem mozna
prepsal a skoncilo to Invalid label ...

> Obnov to cele ze zalohy...
>
> Dan

Takze si jdu vyzkouset ty vymozenosti snapshotu zfs ...
Z.

PS: diky za snahu, aspon jsem si zopakoval a rozsiril znalosti ...