MBR - dump

Zdeněk Bill bill.zdenek at email.cz
Thu Sep 9 22:30:37 CEST 2010

Dne Thu, 09 Sep 2010 19:03:09 +0200 (CEST)
Dan Lukes <dan na obluda.cz> napsal(a):

> [...]
>
> zaprve obsahuje pmbr zavadec (nepatrejte jak to vim - je to videt
> ocima ve vystupu 'hd', kdo to nevidi, tomu bych to tezko
> vysvetloval), za druhe klasickou partition table s timto obsahem:
>
>   -----------------------------------------
> The data for partition 1 is:
> sysid 165 (0xa5),(FreeBSD/NetBSD/386BSD)
>      start 63, size 104857515 (51199 Meg), flag 80 (active)
>          beg: cyl 0/ head 1/ sector 1;
>          end: cyl 1023/ head 255/ sector 63
> The data for partition 2 is:
> sysid 165 (0xa5),(FreeBSD/NetBSD/386BSD)
>      start 104857578, size 520284114 (254044 Meg), flag 0

ok, ano je tam jeste druha partition a v ni zfs, proc to tak gpart
zobrazuje, nevim ... bezne ho nepouzivam

> [...]
> prepsany zavadec, poskouzenou partition - ale vsechnu v LBA 0.
> Dalsich sektoru by se to nemelo dotknout.
>
> A kdyby s tim diskem manipulovalo neco, co je "GPT aware" tak to by
> zazname znicit nemelo - melo by jim rozumet.
>
> Takze mam takove, samozrejme nedokazane, lec silne podezreni, ze tys
> tam GPT proste nemel. A kdyz se ti ZFS nenamountovalo (coz bylo skoro
> jiste z nesouvisejicich duvodu) tak jsi instalaci pmbr sitauci uz jen
> zhorsil, protoze to zacalo hlasit jeste ke vsemu "missing partition",
> coz ale byla chyba zpusobena instalaci nepatricneho zavadece.

ano to je mozne, instaloval jsem to pred rokem, v te dobe beznym
navodem(nebylo tolik variant,jako dnes) navod fungoval, po pulroce jsem
upgradl system boot selhal, ja sahl, navod nasel a jelo se dal, ted
jsem ten samy nenasel ... je jich uz hodne

> Podle me tam vrat zavadec "mbr" a pak muzeme pripadne resit co to je
> za problem se ZFS. Ale problem s partition table to podle vseho neni
> (a IMHO vubec nebyl).
>

> 						Dan

takze jsem se pokusil tam zavest zpet zavadec
gpart bootcode -b mbr -p boot -i 1 ad0
nekde v konferenci jsem se docetl, ze tam ma byt ad0s1, ale to
nefungovalo s chybou no such geom ...

po restartu:
Invalid partition
Invalid partition