MBR - dump

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 9 19:03:09 CEST 2010

On 09/09/10 14:08, bill.zdenek at email.cz:
> posilam dump 32 bloku

  == Hle LBA 0: ===============

zaprve obsahuje pmbr zavadec (nepatrejte jak to vim - je to videt ocima
ve vystupu 'hd', kdo to nevidi, tomu bych to tezko vysvetloval), za
druhe klasickou partition table s timto obsahem:

The data for partition 1 is:
sysid 165 (0xa5),(FreeBSD/NetBSD/386BSD)
     start 63, size 104857515 (51199 Meg), flag 80 (active)
         beg: cyl 0/ head 1/ sector 1;
         end: cyl 1023/ head 255/ sector 63
The data for partition 2 is:
sysid 165 (0xa5),(FreeBSD/NetBSD/386BSD)
     start 104857578, size 520284114 (254044 Meg), flag 0
         beg: cyl 1023/ head 255/ sector 63;
         end: cyl 1023/ head 255/ sector 63
The data for partition 3 is:
<UNUSED>
The data for partition 4 is:
<UNUSED>

  ====================

Dalsi sektory jsou nulove, az na devaty, kde je na offsetu +13 techto
pet byte: "78 56 34 12 80"

Coz je buhvi co a neprikladal bych tomu dulezitost.

Kazdopadne sektor LBA 1 je totalne vynulovany, takze pmbr (ktery je
aktualne nahran v LBA 0) nema sanci neb ten potrebuje prave LBA 1.

> udelam zalohu snapshotu

Samozrejme take reseni.

> Takze jedine vysvetleni co mi dava smysl je, ze update prepsal mbr, loader a najel klasicky mbr a ja to nepoznal.

Kdyby to udelal, nebyly by vsechny ty nasledujici sektory nulove - a s
temi klasicky MBR kod proste nepracuje. Ano - dovedu si predstavit
prepsany zavadec, poskouzenou partition - ale vsechnu v LBA 0. Dalsich
sektoru by se to nemelo dotknout.

A kdyby s tim diskem manipulovalo neco, co je "GPT aware" tak to by
zazname znicit nemelo - melo by jim rozumet.

Takze mam takove, samozrejme nedokazane, lec silne podezreni, ze tys tam
GPT proste nemel. A kdyz se ti ZFS nenamountovalo (coz bylo skoro jiste
z nesouvisejicich duvodu) tak jsi instalaci pmbr sitauci uz jen zhorsil,
protoze to zacalo hlasit jeste ke vsemu "missing partition", coz ale
byla chyba zpusobena instalaci nepatricneho zavadece.

Podle me tam vrat zavadec "mbr" a pak muzeme pripadne resit co to je za
problem se ZFS. Ale problem s partition table to podle vseho neni (a
IMHO vubec nebyl).