gpart [was: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1]

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 9 18:33:39 CEST 2010

Dušátko Jan wrote:

[...]

> Kdyz uz je o tom rec, narazil jsem na obdobnou situaci, kterou se mi zatim
> nepodarilo vyresit. Na diskovem poli jsem vytvoril PTT pomoci GPART.
> Bohuzel od te doby mam problem vytvorit diskovy prostor pomoci stare dobre
> PTT.

A byla ta konfigurace pomoci gpart tim gpart take spravne odstranena,
aby se dal pouzit klasicky fdisk / bsdlabel? (pripadne prikazem dd
smazat zacatek a konec disku)

[...]

> Moje skusenost s GPT není dvakrat prijemna, zatim jsem nemel instalaci
> bez problemu.
>
> Jakou mate zkusenost s nasazenim GPT? Vzhledem k vzrustajici
> velikosti disku drive nebo pozdeji budu muset na tomto typu skoncit
> a zatim z toho mam zahnedle trenyrky ;o)

Zatim jsem gpart pouzil jen jednou (posledni dobou jsem zadne nove
stroje neinstaloval) na iSCSI pole, kde je asi 3TB oddil. Funguje
normalne az na poznatek, ze se nesnese s glabelem. Nedokazal jsem najit
postup, kterym se tomu vyhnout. Zkratka kdykoliv jsem pouzil glabel,
skoncil jsem s hlaskou:

da0: the secondary GPT table is corrupt or invalid.

Tak jsem se na ten glabel vykaslal...

Mirek