ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Thu Sep 9 17:37:15 CEST 2010

> Mimochodem - ty mas nejaky duvod se domnivat, ze disk byl rozdelen
> pomoci GUID partition table a nikoliv pomoci klasicke partition table ?
>
> Pokud nikdy nebyl, tak je kazdy pokus pouzit pmbr samozrejme odsouzen k
> nezdaru, jedine spravne je pouziti mbr - a pak muzeme pripadne resit
> nejake dalsi problemy, ktere se pri jeho pouziti projevi.

Kdyz uz je o tom rec, narazil jsem na obdobnou situaci, kterou se mi zatim
nepodarilo vyresit. Na diskovem poli jsem vytvoril PTT pomoci GPART.
Bohuzel od te doby mam problem vytvorit diskovy prostor pomoci stare dobre
PTT.
Jestli dobre chapu, FreeBSD ma nasledujici moznosti:
- Partition Table, limit tusim 2TB na partition
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

- GUID Partition Table, limit tusim 8ZB na partition
http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table

- Apple partition Map, limit neznam
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_partition_map

v adresari /boot/kernel jsou ale k dispozici nasledujici moduly, pokusil
jsem se udelat si prehled:
- geom_mbr.ko		pouzivane SYSINSTALLEM ?
- geom_bsd.ko		pouzivane SYSINSTALLEM ?
- geom_part_apm.ko	Apple Partition Map
- geom_part_ebr.ko	Extended Boot Record ?
- geom_part_mbr.ko	Master Boot Record
- geom_part_vtoc8.ko	SUN VTOC8 label
- geom_part_bsd.ko	Traditional BSD Disklabel
- geom_part_gpt.ko	GUID Partition Table
- geom_part_pc98.ko	MBR na NEC PC-98
- mac_partition.ko	podpora pro jaily a TrustedBSD ?

Z dokumentace k nekterym modulum zatim nejsem dvakrat moudry.

Moje skusenost s GPT není dvakrat prijemna, zatim jsem nemel instalaci
bez problemu.

Jakou mate zkusenost s nasazenim GPT? Vzhledem k vzrustajici
velikosti disku drive nebo pozdeji budu muset na tomto typu skoncit
a zatim z toho mam zahnedle trenyrky ;o)

Honza