ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 9 14:25:17 CEST 2010

On 09/09/10 12:21, bill.zdenek at email.cz:

> Tak jsem si oprasil zakladni znalosti a pokud to dobre chapu tak problem
> neni mezi 1-512bytem, ale mezi 513-1024?

No, ja bych radeji zustal u pocitani "po sektorech", sektory jine delky
nez 512 jsou sice stale spise rarita, nicmene, vseho jen docasu.

Ale ano, pokud mas sektory velikosti 512B a byte pocitac od "1", tak ano.

> Tak jsem si vypsal obsah disku `dd if=/dev/ad0 |hexdump -C |less` a
> hledal retezec "EFI PART"
> a nasel zacatek na adrese e470h u jineho disku s UFS jsem ji nasel az na
> adrese 5f7ac0h coz me mirne mate, protoze bych o cekaval podle tebe, tak
> podle http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table na 513bytu.

No to uz jsi patrne nasel nejaky kod, ktery obsah toho sektoru bud'
vytvari nebo zpracovava - v obou pripadech v sobe ten binar retezec
obsahuje take. Tebe zajima jedine:

dd if=/dev/ad0 iseek=1 count=1 | hd
respektive, pokdu chceme videt prvni dva sektory tak
dd if=/dev/ad0 iseek=0 count=2 | hd

> Gpartu ani fdisku nic nevadi. Takze mohu ti poslat obsah, pokud to neni
> ztrata casu, jinak zacnu asi s preinstalaci.

No, uz jsi poslal daleko vic, ael to nevadi.

Mimochodem - ty mas nejaky duvod se domnivat, ze disk byl rozdelen
pomoci GUID partition table a nikoliv pomoci klasicke partition table ?

Pokud nikdy nebyl, tak je kazdy pokus pouzit pmbr samozrejme odsouzen k
nezdaru, jedine spravne je pouziti mbr - a pak muzeme pripadne resit
nejake dalsi problemy, ktere se pri jeho pouziti projevi.