Re: ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

bill.zdenek at email.cz bill.zdenek at email.cz
Thu Sep 9 12:21:29 CEST 2010

> Takze pokud tomu spravne rozumim, tak vubec neresime problem nenalezleho
> rootovskeho svazku ani cokoliv co by nejak souviselo se ZFS jak to
> vypadalo z prvni zpravu, ale toho, ze "protective" varianta zavadece
> neni spokojena s obsahem partition table zatimco standardni zavadec
> spokojeny je.

Tak to byl prvni problem, ktery nastal.
Nasledna "oprava", ktera v minulosti zafungovala stav zmenila (asi k horsimu).

> To bude proto, ze kazdy ten zavadec kouka jinam. Standardni zavadec
> zajima sektor LBA 0, kdezto protective zavadec kouka na sektor LBA 1 - a
> ten ma, podle nej, nevhodny obsah. Konkertne - nezacina textem "EFI
> PART". Zda je to proto, ze ten sektor nema spravne nacteny nebo proto,
> ze ten sektor je spatne uz na disku nelze bez znalosti obsahu toho
> sektoru posoudit. A pokdu se ukaze, ze sektor nema spravny obsah, porad
> jeste nebude jasne, kdo a proc ho poskodil.
>
> Dan

Tak jsem si oprasil zakladni znalosti a pokud to dobre chapu tak problem neni mezi 1-512bytem, ale mezi 513-1024?

Tak jsem si vypsal obsah disku `dd if=/dev/ad0 |hexdump -C |less` a hledal retezec "EFI PART"
a nasel zacatek na adrese e470h u jineho disku s UFS jsem ji nasel az na adrese 5f7ac0h coz me mirne mate, protoze bych o cekaval podle tebe, tak podle http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table na 513bytu.

Bezne si zacatek disku nectu, tak maximalne rozdeleni disku pomoci bsdlabel, takze mi cteni obsahu nic moc nerika.
A blizsi studium problematiky aby mi obsah neco rekl je v delsim casovem horizontu.
Gpartu ani fdisku nic nevadi.
Takze mohu ti poslat obsah, pokud to neni ztrata casu, jinak zacnu asi s preinstalaci.

Zdenek