ZFS root, boot selhal po update z 8.0 -> 8.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 8 22:08:37 CEST 2010

On 09/08/10 21:38, bill.zdenek at email.cz:
> Nevim, jestli jsem se jasne vyjadril, jak to ctu, tak asi ne. Prave pri
> pmbr BIOS vypise Invalid partition table, zavadec snad ani nenajede.
> Kdyz misto pmbr pouziju mbr, tak se zavadec zobrazi.

Takze pokud tomu spravne rozumim, tak vubec neresime problem nenalezleho
rootovskeho svazku ani cokoliv co by nejak souviselo se ZFS jak to
vypadalo z prvni zpravu, ale toho, ze "protective" varianta zavadece
neni spokojena s obsahem partition table zatimco standardni zavadec
spokojeny je.

To bude proto, ze kazdy ten zavadec kouka jinam. Standardni zavadec
zajima sektor LBA 0, kdezto protective zavadec kouka na sektor LBA 1 - a
ten ma, podle nej, nevhodny obsah. Konkertne - nezacina textem "EFI
PART". Zda je to proto, ze ten sektor nema spravne nacteny nebo proto,
ze ten sektor je spatne uz na disku nelze bez znalosti obsahu toho
sektoru posoudit. A pokdu se ukaze, ze sektor nema spravny obsah, porad
jeste nebude jasne, kdo a proc ho poskodil.